Nowe GT3 RSR otrzymało inne ospojlerowanie, szersze koła z przodu, założone na trzyczęściowe alufelgi 12J x 18 oraz tylne światła wykonane w technice LED, tak jak ma to miejsce w najnowszej, drogowej „911-tce” i wyścigowych GT3 R i GT3 Cup. Poza tym zmianie uległa kinematyka zawieszenia samochodu oraz jednostka napędowa.
4-litrowy, 6-cylindrowy boxer generuje teraz 455 KM mocy przy 7 800 obr./min, czyli o 5 koni więcej niż dotychczas. Wzrost mocy nastąpił dzięki nowemu systemowi zarządzania pracą motoru, przeprojektowanemu układowi wydechowemu oraz zmodyfikowanym wlotom powietrza.
Nie zmieniły się maksymalne obrotowy jednostki napędowej – 9 400 obr./min. Maksymalny moment obrotowy wynosi natomiast 450 Nm. Napęd przekazywany jest na tylną oś poprzez 6-stopniową, przekładnię sekwencyjną, 3-dyskowe sprzęgło oraz mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (45/65 proc.).
Porsche 911 GT3 RSR jest topowym model w gamie modeli Porsche przenzaczonych do wyścgów samochodwych. Na pojazd już są przyjmowane zamówienia na kwotę 410 tys. euro netto. Modyfikacje na przyszły sezon są też dostępne w pakiecie dla aut z sezonu 2010.