Trudno się dziwić, wszak mamy już w Polsce dobrze prosperujące fabryki autobusów. Z dużym powodzeniem zaspokajają one nasz wewnętrzny popyt, a poza tym eksportują swoje pojazdy do wielu krajów Europy. Ciężko będzie więc znaleźć niszę dla autobusów z fabryki w Sanoku.

Blisko 300 osobom, które tam jeszcze pracują, groziło bezrobocie. W połowie ubiegłego tygodnia w obecności pani premier Beaty Szydło ogłoszono, że Autosan ma nowego właściciela. Jest nim należąca do skarbu państwa Polska Grupa Zbrojeniowa, która zapłaciła za fabrykę 17,3 mln złotych. To przynajmniej trzykrotnie mniej niż pierwsze wyceny.

Nie znamy na razie planów nowego właściciela fabryki, ale trzymamy kciuki za jej powodzenie.

Autosan to przecież firma z bardzo bogatą historią. Współ pracował z nim jako stylista znany artysta malarz Zdzisław Beksiński. Pisaliśmy o tym w naszym magazynie „Auto Świat Classic” pod koniec ubiegłego roku. A już teraz w kioskach jest dostępne jego najnowsze wydanie.

W najnowszym wydaniu tygodnika „Auto Świat” m.in.

AKTUALNOŚCI - Volkswagen Tiguan coupé - lifestylowa wersja niemieckiego SUV-a. Sportowy kabriolet Audi - nowy model produkowany wspólnie z Porsche. Subaru Impreza - kolejna generacja kultowego „japończyka”. Poznań Motor Show - relacja naszych wysłanników.

TESTY - System start-stop w 15 autach. Mercedesy: klasa V i Vito. Porsche Panamera w wersji Edition z benzynowym V6. VW Golf GTE Hybryda w sportowym wydaniu. Land Rover Discovery Sport -brytyjski SUV z 2-litrowym dieslem

PORADY - Wielki test 50 opon letnich. Gdy wycena szkody jest za niska. Jak to załatwić?

Z DRUGIEJ RĘKI - Fiat Seicento (1998-2009) - maluch za nieduże pieniądze. Citroën C5, Ford Mondeo, Peugeot 406 i Renault Laguna - porównanie aut klasy średniej z dieslami. Auto z ogłoszenia: Mercedes SLK.

FASCYNACJE - Honda NSX wczoraj i dziś. Chrysler Voyager (1996-2000). Nasz cykl „Z archiwum Auto Świata”.

 Foto: auto świat / Auto Świat