Korzystając z okazji zakończenia roku najmniejszy samochód gamy pokazuje nowe oblicze. Zachowując wszystkie atuty, które przesądziły o jego sukcesie, a przede wszystkim zwartą sylwetkę w atrakcyjnym i sympatycznym stylu, bardzo dobre parametry jezdne, bezkompromisowe bezpieczeństwo i wysoki poziom jakości, C1 urzeka nowym, bardziej wyrazistym stylem. Jednocześnie oferuje wyjątkowo niski poziom zużycia paliwa i emisji: 4,5l/100 km w cyklu mieszanym i 106 g CO2/km w wersji z silnikiem benzynowym 1.0i 68 KM współpracującym z mechaniczną, pięcioprzełożeniową skrzynią biegów.

Styl według C1

Od listopada 2009 roku C1 przybiera nowe kształty. Ujmujący, opływowy styl zewnętrzny, który przyczynił się do sukcesu C1, uległ licznym modernizacjom przodu. Osłona przednia ma bardziej wydatny zarys, podkreślając prężną i zgrabną sylwetkę.

Nowoczesne i oryginalne wnętrze C1 zostało poddane licznym zabiegom pod względem tapicerki i wystroju, które zwiększają czarujący urok modelu. W niektórych krajach jest obecnie dostępny trzeci, wyjątkowo elegancki poziom wykończenia.

Oszczędny i ekologiczny

Silniki oferowane w C1 umożliwiają uniwersalne użytkowanie samochodu zarówno w warunkach miejskich jak i na dłuższych trasach.

W połączeniu z małym ciężarem samochodu silniki zapewniają niskie zużycie paliwa. Silnik benzynowy 1.0i 68 KM nadaje C1 rangę wzorcowego modelu pod względem ochrony środowiska, wykazując zużycie paliwa na poziomie 4,5 l/100 km w cyklu mieszanym i emisję CO2 na poziomie 106 g/km (z pięcioprzełożeniową mechaniczną skrzynią biegów).

C1 zachowuje oczywiście zalety, które zapewniły mu powodzenie: bardzo dobre parametry jezdne, wysoki poziom bezpieczeństwa, wyważone proporcje dostosowane do miejskiego życia i oszczędność zarówno w momencie zakupu jak i w czasie eksploatacji.

Bardziej żywiołowy

Podobnie jak w pierwotnej wersji nowy C1 jest wyrazem strategii Citroëna, która dąży do stworzenia gamy małych samochodów oferujących różnorodność stylistyczną i koncepcyjną. Wychodząc z tego założenia Marka proponuje nowy wizerunek C1 w dwóch zróżnicowanych stylistycznie sylwetkach:

- w wersji 3-drzwiowej dla tych, którzy używają w głównej mierze siedzeń przednich,- w wersji 5-drzwiowej z myślą o praktycznej wygodzie podróży dla czterech osób.

Wyróżniająca sylwetka

W wyniku modernizacji przodu C1 nabiera bardziej dynamicznego i prężnego wyglądu. Nowa, większa i bardziej krągła osłona nadaje całej sylwetce żywy i silny charakter z akcentem elegancji. Dostępna od drugiego poziomu wykończenia chromowana listwa podkreśla zaokrąglony kształt osłony, potwierdzając jednocześnie energiczny i nowoczesny wizerunek C1.

Na wrażenie bardziej dynamicznej sylwetki C1 składa się również nowy styl tarcz kół o bardziej wyrazistym i dekoracyjnym kształcie.

Obydwie wersje, trzydrzwiowa i pięciodrzwiowa, zachowują oryginalną, przezroczystą tylną klapę. Możliwie jak największe tylne okno tworzy całą powierzchnię klapy bagażnika. Klapę otaczają harmonijnie rozmieszczone tylne światła w tonacji kryształu i antracytu, które naturalnie łączą się z pasem tylnym.

W zależności od kraju nowe kolory, szary Mica i niebieski Electra, uzupełniają paletę oferowanych kolorów karoserii.

Wnętrze

Kabina C1 stała się również przedmiotem licznych modernizacji, w szczególności w zakresie wewnętrznego wystroju.

Dwie nowe tapicerki z tkaniny z elementami w odcieniu granatowym i bordo, ożywiają wnętrze, nadając mu elegancki wystrój.

W zależności od kraju, wprowadzenie trzeciego poziomu wykończenia obejmującego obicia skórzane i zamszowe, uzupełnia gamę o nową, elegancką propozycję wystroju, który zawiera również obitą skórą kierownicę i gałkę zmiany biegów i dekoracyjne elementy pokryte czarnym, błyszczącym lakierem wokół licznika, obrotomierza, nawiewników na desce rozdzielczej i obudowy klamek drzwi. Klimatyzacja i system audio CD są oferowane w wyposażeniu standardowym w tej wersji wykończenia.

W całej gamie zestaw przełączników umieszczony pod centralną konsolą został oznakowany w sposób bardziej czytelny i widoczny. Dostęp do bagażnika jest ułatwiony dzięki większemu odchyleniu tylnej półki.

Proporcje dostosowane do życia miejskiego

Długości 3,43 m, szerokości 1,63 m i wysokości 1,47 m Citroën C1 jestsamochodem o zwartych wymiarach, znakomicie sprawdzającym się w ruchu miejskim. C1 oferuje 4 miejsca oraz przestronne wnętrze, które jest jego prawdziwym atutem, biorąc pod uwagę zewnętrzne wymiary samochodu. Z przodu, szerokość na wysokości łokci (1,38 m) i odpowiednia wysokość kabiny pod sufitem (0,87 m) zapewniają wygodę użytkownikom. Pasażerowie z tyłu docenią natomiast wystarczającą przestrzeń na nogi i prześwit nad głową (0,84 m).

C1 posiada 12 schowków wbudowanych w deskę rozdzielczą, centralną konsolę i drzwi. Dzięki rozmieszczeniu schowków kierowca i pasażerowie mają wszystko, co potrzebne pod ręką.

Nadwozie3- i 5-drzwioweSilnikBenzynowy 1.0iSkrzynia biegówMechanicznaDługość3435 mmSzerokość1630 mmWysokość1460 mmPojemność bagażnika139 dcm3Kolory8Poziomy wyposażenia2

Prowadzenie C1 jest przyjemne zarówno w mieście jak i na dłuższych trasach. Przyczepność do nawierzchni sprawia, że samochód dobrze trzyma się drogi, co przyczynia się do aktywnego bezpieczeństwa w czasie jazdy. Pozostałe elementy wyposażenia decydującego o bezpieczeństwie C1 są również najwyższej jakości. Przednie hamulce z wentylowanymi tarczami, ABS, BAS, CSC (Cornering Stability Control – system kontrolujący tor hamowania po łuku) oraz poduszki powietrzne kierowcy i pasażera są montowane seryjnie od pierwszego poziomu wykończenia.

Jednostki napędowe

Wychodząc naprzeciw różnym oczekiwaniom klientów, C1 jest dostępny w wersji z silnikiem benzynowym lub z silnikiem wysokoprężnym i może być wyposażony w mechaniczną skrzynię biegów lub w pięcioprzełożeniową, mechaniczną, sterowaną elektronicznie skrzynię biegów SensoDrive, proponując kompletną ofertę, rzadko spotykaną w tej kategorii.

- silnik wysokoprężny HDi rozwija moc 40 kW przy prędkości obrotowej 4000 obr/min oraz moment 130 Nm przy prędkości 1750 obr/min. Silnik wyróżnia się przede wszystkim niskim zużyciem paliwa wynoszącym 4,1 l/100 km w cyklu mieszanym i poziomem emisji CO2 109 g/km. Silnik współpracuje z mechaniczną, pięcioprzełożeniową skrzynią biegów.

- silnik benzynowy 1.0i 68 KM zapewnia bardzo dużą elastyczność, charakteryzując się płynnymi przełożeniami precyzyjnie dostosowanymi do prędkości. Silnik rozwija moc 50 kW przy prędkości 6 000 obr/min oraz moment 93 Nm przy prędkości 3 600 obr/min. Silnik benzynowy okazuje się jeszcze bardziej oszczędny, gdyż zużycie paliwa ostało zmniejszone do poziomu 4,5 l/100 km w cyklu mieszanym przy poziomie emisji CO2 obniżonym do 106 g/km w wersji z pięcioprzełożeniową, mechaniczną skrzynią biegów (i do 107 g CO2/km w wersji z pięcioprzełożeniową, mechaniczną, sterowaną elektronicznie skrzynią biegów SensoDrive).

Silnik benzynowy współpracuje z pięcioprzełożeniową, mechaniczną skrzynią biegów lub z pięcioprzełożeniową, mechaniczną, sterowaną elektronicznie skrzynią biegów.SensoDrive.

WersjaCenaC1 1.0i Flirt 3d32 500 złC1 1.0 Flirt 5d33 800 złC1 1.0i Desire 5d37 100 złC1 1.0i Desire 3d35 800 złC1 1.0i Desire 3d MAP38 300 złC1 1.0i Desire 5d39 600 zł

C1 nie tylko zapewnia atrakcyjną cenę zakupu, lecz także niskie koszty eksploatacji dzięki zmniejszonemu zużyciu paliwa i obniżonym kosztom utrzymania (przeglądy, co 30 000 km w przypadku wersji z silnikiem wysokoprężnym) a także starannie dopracowanej budowie zabezpieczającej przed skutkami zderzeń przy małej prędkości w celu ochrony części i maksymalnego skrócenia czasu napraw.