W tekście i na zdjęciach umieszczono linki reklamowe naszego partnera
Nowy Citroen C3 Aircross może być nawet siedmiomiejscowy
Mały SUV Citroena nie jest już mały. Jest aż o 23 cm dłuższy od wcześniejszej generacji, a przy tym o 3,4 cm szerszy i o 6,3 cm wyższy, mierząc odpowiednio 439, 179 i 166 cm. Wewnątrz nowego Citroena C3 Aircross mogą się znaleźć aż trzy rzędy siedzeń. Jest też 5-osobowa odmiana Citroena C3 Aircross, ale tutaj drugi rząd siedzeń zamocowano o 6,5 cm dalej od przedniej osi. W wersji 5-miejscowej miejsca na nogi z tyłu jest sporo. Bagażnik w zależności od tego, czy jest 5- czy 7-miejscowy, ma różną pojemność. W konfiguracji z mniejszą liczbą miejsc ma on od 460 do 1600 l pojemności. Z kolei wariant 7-osobowy może mieć od 40 l przy rozłożonych wszystkich rzędach, przez 330 l w opcji dwurzędowej po 1600 l, jeśli pozostaną tylko miejsca siedzące z przodu. Pod względem przestrzeni w środku Citroen przeszedł samego siebie.
Niezależnie od silnika Citroen C3 Aircross czaruje komfortem
Pod względem komfortu jazdy C3 Aircross pozostaje w stylu typowym dla Citroena. Samochód jest miękki i komfortowy za sprawą amortyzatorów z odbojnikami hydraulicznymi, które zwiększają stopień neutralizowania napotkanych nierówności. To zdecydowanie jeden z najwygodniejszych samochodów w swojej klasie. C3 Aircross z takim zawieszeniem poradzi sobie też na nierównych drogach. Nowy Citroen C3 Aircross może mieć pod maską benzynowy silnik 1.2 o mocy 100 KM. To bazowa propozycja w gamie. Druga propozycja to hybryda o mocy 145 KM z automatem e-DCT6. To świetna opcja do miasta. W mieście C3 Aircross z tym napędem w codziennej jeździe 50 proc. tras pokonuje w trybie elektrycznym. Średnie zużycie paliwa to tylko 5,6 l na 100 km. Ceny C3 Aircrossa z silnikiem spalinowym pod maską startują od 1 126 zł brutto miesięcznie.
A może wersja elektryczna? Tu miesięczna rata również jest atrakcyjna
Trzecią propozycją w gamie nowego Citroena C3 Aircrossa jest wersja stuprocentowo elektryczna. Jeśli przyzwyczailiście się do wysokich cen elektryków, to nie jest ten scenariusz. Cennik otwiera 120 tys. 800 zł, a średnia rata netto startuje od 1 712 zł miesięcznie. Elektryczny SUV Citroena ma 113 KM mocy i akumulator o pojemności 44 kWh. Średnie zużycie energii 18,1 kWh na 100 km sprawia, że e-C3 Aircross ma do zaoferowania naprawdę przyzwoity zasięg na poziomie 300 km. To w zupełności wystarczające do codziennej jazdy. Citroen e-C3 Aircross najlepiej czuje się w mieście, ale nie boi się też dłuższej trasy za sprawą szybkiego ładowania. Od 20 do 80 proc. można go naładować w 26 minut. Zasięg wzrasta o 100 km po 10 minutach ładowania. Warto też wspomnieć, że elektryczny Citroen łapie się do rządowego programu dopłat NaszEauto. Cenę można więc obniżyć jeszcze bardziej.