Najszybszy w ofercie Ford Focus także doczekał się zmian designu oraz techniki i dołączył do najnowszej gamy marki. Nowa jest atrapa wlotu powietrza chłodnicy w stylu Aston Martina, zmodyfikowano oba zderzaki oraz 19-calowe obręcze kół z metali lekkich. Zachowano centralną końcówkę układu wydechowego.

Zmieniły się także niektóre elementy wnętrza. Auto otrzymało nową kierownicę i poprawiono klimatyzację. Ubyły także niektóre przyciski, które zastąpił 8-calowy dotykowy wyświetlacz Ford SYNC 2. Natomiast zachowano dotychczasowy kształt trzech zegarów przed kierowcą oraz fotele Recaro.

Od dawna spekulowano na temat jednostek napędowych. Ostatecznie zachowany został benzynowy EcoBoost o pojemności skokowej 2.0 litra, mocy 250 KM i maksymalnym momencie obrotowym 360 Nm, który współpracuje z sześciostopniową przekładnią manualną. Pozwala on na uzyskanie przyspieszenia od 0 do 100 km/h w ciągu 6,5 sekundy oraz prędkości maksymalnej 247 km/h. Wyposażono go w system start/stop, który spowodował obniżenie średniego zużycia paliwa o 6 procent. Dzięki temu Ford Focus ST średnio zużywa 6,8 l/100 km.

Jednak główną nowością Forda Focusa ST jest czterocylindrowy silnik wysokoprężny 2.0 TDCi o mocy 185 KM (o 1,36 KM więcej niż Volkswagen Golf GTD) i maksymalnym momencie obrotowy 400 Nm. Z tą jednostką auto od 0 do 100 km/h potrzebuje 8,1 sekundy, a średnie zużycie oleju napędowego to 4,4 l/100 km.

Zmodyfikowano także zawieszenie, zmieniła się charakterystyka wspomagania kierownicy i elektronicznej blokady dyferencjału TVC.

Dokładną specyfikację zmodyfikowanego Focusa ST producent opublikuje dopiero pod koniec 2014 roku. W listopadzie rozpocznie się przyjmowanie zamówień, a pierwsze egzemplarze trafią do użytkowników na początku 2015 roku.

Producent nie podał jeszcze cen.