Oznacza to 25-proc. wzrost sprzedaży w porównaniu z wynikami poprzednika, modelu Viano, w ciągu pierwszego roku po jego debiucie we wrześniu 2003 r.

"Jesteśmy dumni z Klasy V. W ubiegłym roku udało się jej na nowo zdefiniować segment vanów - i ma to odzwierciedlenie w aktualnych statystykach sprzedaży. W międzyczasie na rynek trafiły wszystkie warianty Klasy V, jakie zarezerwowaliśmy dla naszych klientów. Kompletna gama modelu zapewnia najlepsze warunki dla jego dalszego sukcesu na całym świecie" - powiedział Volker Mornhinweg, szef Mercedes-Benz Vans.

W ciągu minionego roku sprzedaż Klasy V ruszyła praktycznie na całym świecie. Model jest dziś oferowany przez dealerów samochodów osobowych i użytkowych Mercedes-Benz w około 90 krajach, w tym w Wielkiej Brytanii. Jeszcze w 2015 roku będzie dostępny na kolejnych rynkach, gdzie obowiązuje ruch prawostronny - w Australii, RPA i Japonii.

Także w Polsce Klasa V została przyjęta przez rynek z dużym entuzjazmem. Od wprowadzenia modelu, nabywców znalazło już ok. 400 egzemplarzy tego modelu.

Klasa V to największy spośród osobowych Mercedesów - auto mieści do 8 osób, a za sprawą szerokiej konfiguracji siedzeń i przestrzeni bagażowej można je dostosować do zróżnicowanych potrzeb. To nie tylko rodzinny van, ale też idealny samochód dla osób prowadzących aktywny tryb życia oraz pojazd do transportu VIP-ów czy gości hotelowych. Klasa V łączy wzorową funkcjonalność z cechami, które charakteryzują wszystkie modele spod znaku trójramiennej gwiazdy: wysmakowanym designem, wysokiej klasy wykończeniem, komfortem, wydajnością, przyjemnością z jazdy i bezpieczeństwem.

Przy produkcji Klasy V w fabryce Mercedes-Benz w Vitorii, w hiszpańskim Kraju Basków, pracuje ponad 3000 osób. Aby zagwarantować właściwe przygotowanie do wytwarzania modelu, koncern Daimler AG zainwestował tam około 190 mln euro - m.in. w modernizację i reorganizację nadwoziowni, lakierni oraz linii montażowej. Zoptymalizowano także procesy logistyczne. Vitoria to druga największa fabryka Mercedes-Benz Vans po zakładach w Düsseldorfie. Z uwagi na popularność Klasy V, jej moce przerobowe są obecnie wykorzystywane w 100%.

Już w chwili premiery Klasa V była dostępna w szerokiej gamie wariantów. W ciągu kolejnych miesięcy oferta została rozszerzona o odmiany z napędem 4MATIC. Dziś model można nabyć w dwóch wersjach rozstawu osi i trzech wersjach długości nadwozia (od 4895 do 5370 mm). Nowoczesny, 4-cylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 2,1 litra, zaopatrzony w dwustopniowe turbodoładowanie, występuje w trzech wariantach mocy: 100, 120 lub 140 kW. Topowy model V 250 d rozwija 440 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy średnim zużyciu paliwa na poziomie zaledwie 6 l/100 km. Wszystkie odmiany są dostępne ze stałym napędem na obie osie 4MATIC.