- Do wyboru kilka wersji napędu: na przednią lub tylną oś lub 4x4. Wersja z napędem przednim, może przewieźć ładunek cięższy o 50 kg w porównaniu z tylnym napędem
- W Sprinterze pojawią się 2 nowe skrzynie biegów: 9-biegowy automat i 6-stopniowa ręczna
- Mercedes nie rezygnuje z dużych silników. W Sprinterze będzie 3.0 l diesel o mocy 190 KM
- Tak nowoczesnych systemów multimedialnych nie miał żaden samochód dostawczy. Sprinter jest nowocześniejszy nawet od Klasy E
Mercedes Sprinter jest już na rynku od ponad 20 lat. Gdy debiutował w 1994 roku miał nie lada zadanie: zastąpić prawdziwą legendę T1, czyli jeden z najsłynniejszych dostawczych modeli Mercedesa. Teraz pora już na trzecią generację Sprintera, który zastępuje wersję obecną na rynku od 2006 roku.
Producent podkreśla, że nowy model ma być tak dostosowany do potrzeb klientów, jak to jest tylko możliwe. Firma chwali się, że klienci mogą skonfigurować ponad 1700 wersji Sprintera. Do wyboru jest nie tylko spora gama silników w różnych wersjach mocy, ale także kilka rodzajów napędu, wersji nadwozia, rozstawu osi, masy DMC, a nawet desek rozdzielczych. Po raz pierwszy w historii samochód dostawczy otrzymał najnowocześniejsze systemy multimedialne (najuboższe wersje dalej jednak będą bez radia) oraz pakiet usług online. Pod tym względem w Sprinterze jest lepiej niż nawet w limuzynie Klasy E.
Sprinter będzie dostępny nie tylko z tylnym napędem czy 4x4 tak jak było do tej pory. Nowością jest również odmiana z napędem przednim. Co ciekawe ze względu na różnice konstrukcyjne przednionapędowy Sprinter może przewieźć o 50 kg więcej niż wersja z napędem na tylną oś. Zależnie od napędu zróżnicowano także moc silników.
W obu do wyboru będą jednostki wysokoprężne (ze zbiornikiem AdBlue o pojemności zwiększonej z 18 do 22 l)) 2.1 l o mocy 114 KM i 143 KM. Różnice dotyczą mocniejszego wariantu: 177 KM będzie tylko w odmianie przednionapędowej. Wersja z napędem na tylną oś otrzyma ten sam silnik, ale w nieco słabszej odmianie o mocy 163 KM. Mercedes twierdzi, że najmocniejsze odmiany będą przeznaczone tylko dla pojazdów kempingowych.
W gamie będzie jeszcze 3 litrowy diesel 3.0 o mocy 190 KM i 440 Nm momentu obrotowego (od 1600 do 2600 obr./ min.). Na potrzeby rynku amerykańskiego i kanadyjskiego pojawi się także czterocylindrowy silnik benzynowy z 9 stopniową automatyczną skrzynią biegów.
Bez względu na rodzaj spalinowej jednostki napędowej (będzie również odmiana elektryczna eSprinter o zasięgu do 200 km) Mercedes nie będzie już stosował tradycyjnego bagnetu oleju. Zamiast klasycznego pręta kierowca będzie miał tylko stosowny wskaźnik na desce rozdzielczej.
Samochód będzie oferowany w 6 wariantach nadwozia i wersjach z pięcioma rozstawami osi – od 325,9 cm do 432,5 cm. W przypadku tonażu wybierać można pomiędzy odmianami od 3 i 3,5 tony po 4,1 tony (furgon, podwozia z pojedynczą kabiną, napęd na przód) oraz do 5.5 tony (napęd na tylne koła).
W samochodzie nie zabrakło innowacji. Zawieszenie ze stalowymi sprężynami można będzie zastąpić resorami piórowymi z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem szklanym. Do samochodu opracowano opony letnie o zmniejszonym oporze toczenia, całoroczne dla kamperów oraz opcjonalne pojedyncze na tylnej osi dla Sprinterów o DMC 5 ton. W kabinie zastosowano najnowocześniejsze gniazda USB-C jak w nowych smartfonach oraz ładowanie indukcyjne. A w desce rozdzielczej ekrany o różnej przekątnej (największy ma aż 10.25 cali) oraz najnowszy system multimedialny MBUX, który docelowo trafi do wszystkich modeli osobowych (na razie tylko w nowej Klasie A). W Sprinterze dostępny będzie także system telematyczny Mercedes PRO connect, czyli narzędzie do m.in. kompleksowego zarządzania flotą.
Znane są już pierwsze ceny. W Niemczech za najtańszą odmianę Sprintera trzeba będzie zapłacić 19 900 euro (bez VAT). W Polsce za podstawową wersję furgon trzeba zapłacić 84 330 zł netto, czyli o 6.5 proc. taniej niż za poprzednika. Jeszcze tańszy od poprzednika (o 7 proc.) jest wersja do zabudowy: 78 230 zł netto. W polskiej odmianie w standardzie będzie system bezkluczykowy Keyless Go oraz radio samochodowe z wbudowanym zestawem głośnomówiącym Bluetooth.
Wersja z napędem na tylną oś otrzyma ten sam silnik 2.1 l co odmiana przednionapędowa ale w nieco słabszej odmianie o mocy 163 KM. Bez względu na rodzaj spalinowej jednostki napędowej Mercedes nie będzie już stosował tradycyjnego bagnetu oleju. Zamiast klasycznego pręta kierowca będzie miał tylko stosowny wskaźnik na desce rozdzielczej.
Oprócz standardowych lamp będzie można także zamówić oświetlenie LED
Samochód będzie oferowany w 6 wariantach nadwozia i wersjach z pięcioma rozstawami osi – od 325,9 cm do 432,5 cm. W przypadku tonażu wybierać można pomiędzy odmianami od 3 i 3,5 tony po 4.1 tony (furgon, podwozia z pojedynczą kabiną, napęd na przód) oraz do 5.5 tony (napęd na tylne koła).
W obu do wyboru będą jednostki wysokoprężne (ze zbiornikiem AdBlue o pojemności zwiększonej z 18 do 22 l)) 2.1 l o mocy 114 KM i 143 KM. Różnice dotyczą mocniejszego wariantu: 177 KM będzie tylko w odmianie przednionapędowej.
Znane są już pierwsze ceny. W Niemczech za najtańszą odmianę Sprintera trzeba będzie zapłacić 19 900 euro (bez VAT). W Polsce za podstawową wersję furgon trzeba zapłacić 84 330 zł netto, czyli o 6.5 proc. taniej niż za poprzednika.
Co ciekawe ze względu na różnice konstrukcyjne przednionapędowy Sprinter może przewieźć o 50 kg więcej niż wersja z napędem na tylną oś. Zależnie od napędu zróżnicowano także moc silników.
W Sprinterze pojawią się 2 nowe skrzynie biegów: 9 biegowy automat i 6-stopniowa ręczna
Pełne oświetlenie LED będzie dostępne w ramach opcji. Wśród dodatków pojawią się także nietypowe propozycje. Zawieszenie ze stalowymi sprężynami można będzie zastąpić resorami piórowymi z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem szklanym.
W Polsce za podstawową wersję furgon trzeba zapłacić 84 330 zł netto, czyli o 6.5 proc. taniej niż za poprzednika. Jeszcze tańsza od poprzednika (o 7 proc.) jest wersja do zabudowy: 78 230 zł netto.
Do samochodu opracowano opony letnie o zmniejszonym oporze toczenia, całoroczne dla kamperów oraz opcjonalne pojedyncze na tylnej osi dla Sprinterów o DMC 5 ton.
Będzie również odmiana elektryczna eSprinter o zasięgu do 200 km
W przypadku tonażu wybierać można pomiędzy odmianami od 3 i 3,5 tony po 4.1 tony (furgon, podwozia z pojedynczą kabiną, napęd na przód) oraz do 5.5 tony (napęd na tylne koła).
Nie zabraknie wersji osobowej. Mercedes chwali się, że na jej potrzeby opracował nowe wygodniejsze fotele. Przy siedzisku pasażer znajdzie uchwyt na kubek
W polskiej odmianie w standardzie będzie system bezkluczykowy Keyless Go oraz radio samochodowe z wbudowanym zestawem głośnomówiącym Bluetooth.