Auto Świat Wiadomości Aktualności Opel Astra Sports Tourer wyceniony. Najtańsze kombi kosztuje prawie 100 tys. zł

Opel Astra Sports Tourer wyceniony. Najtańsze kombi kosztuje prawie 100 tys. zł

Bez 100 tys. zł do nowego Opla Astry Sports Tourer nie podchodź. Polski cennik kombi produkowanego w Rüsselsheim otwiera kwota 96 tys. 900 zł. Wykładając ją na stół, wyjedziesz z salonu podstawową wersją ze 110-konnym, trzycylindrowym silnikiem benzynowym 1.2 Turbo.

Nowy Opel Astra Sports Tourer
Zobacz galerię (11)
Opel / Auto Świat
Nowy Opel Astra Sports Tourer
  • Katalogowe ceny nowego Opla Astry Sports Tourer zaczynają się od 96 tys. 900 zł, a kończą na 186 tys. 900 zł. To jednak nie koniec – zaznaczając w konfiguratorze wszystkie pola, dojdziemy do 200 tys. zł!
  • Najtańsza wersja wyposażeniowa (Astra) jest dostępna wyłącznie z silnikiem benzynowym 1.2 110 KM i 6-biegową skrzynią manualną. Najdroższa (Ultimate) występuje tylko ze 180-konnym układem hybrydowym typu plug-in
  • Zamówienia na nową Astrę kombi można już składać u polskich dealerów. Na wersję w pełni elektryczną trzeba jednak zaczekać do 2023 r.

Znamy już ceny Opla Astry Sports Tourer w Polsce. Niemiecki producent za najtańszą wersję kompaktowego kombi życzy sobie 96 tys. 900 zł. To niemała kwota, ale ceny konkurencyjnego Volkswagena Golfa Variant startują z jeszcze wyższego poziomu – tu minimum to 107 tys. 890 zł. Co dostaniemy, decydując się na praktyczny wariant Astry za niecałe 100 tys. zł?

Bagażnik wydłużonej Astry pochłania ponad 600 l
Bagażnik wydłużonej Astry pochłania ponad 600 lOpel / Auto Świat

Opel Astra Sports Tourer – ceny w Polsce

Podstawowa odmiana rodzinnego auta z Rüsselsheim nazywa się po prostu Astra i występuje tylko ze 110-konnym silnikiem benzynowym 1.2 Turbo sprzężonym z 6-biegową skrzynią ręczną. Opel chwali się, że już w standardzie kierowca może liczyć na najnowocześniejsze systemy bezpieczeństwa, takie jak układ automatycznego hamowania, wykrywanie pieszych, rozpoznawanie znaków drogowych, asystent pasa ruchu czy inteligentny tempomat.

Coś jeszcze? O 608-litrowym bagażniku Opla Astry Sports Tourer nie trzeba nikomu mówić (po złożeniu oparcia kanapy przestrzeń wzrasta do 1,63 tys. l), ale warto wspomnieć o LED-owych reflektorach, wirtualnym kokpicie z 10-calowym ekranem za kierownicą, 4-głośnikowym systemie inforozrywki z 10-calowym wyświetlaczem i bezprzewodową łącznością Apple CarPlay/Android Auto, automatycznej klimatyzacji oraz czujnikach deszczu i zmierzchu.

Droższa o 8 tys. zł wersja Edition (od 104 tys. 900 zł) dorzuca do worka z wyposażeniem dwa głośniki, zdalne aktualizacje systemu infotainment, obszyty skórą wieniec kierownicy, bezkluczykową stacyjkę, 16-calowe alufelgi, srebrne relingi dachowe, LED-owe światła przeciwmgłowe, czerwony lakier metaliczny oraz czujniki parkowania z przodu i z tyłu. Za kolejne 5 tys. zł można mieć mocniejszy o 20 KM silnik benzynowy 1.2 Turbo, a diesel 1.5 o mocy 130 KM to wydatek co najmniej 117 tys. 900 zł.

AstraEditionEleganceGS LineUltimate
1.2 Turbo 110 KM M696 900 zł104 900 zł---
1.2 Turbo 130 KM M6-109 900 zł120 900 zł129 900 zł-
1.2 Turbo 130 KM A8--130 400 zł139 400 zł-
1.5 Diesel 130 KM M6-117 900 zł128 900 zł137 900 zł-
1.5 Diesel 130 KM A8--138 400 zł147 400 zł-
1.6 Turbo Plug-in Hybrid 180 KM A8--164 900 zł173 900 zł186 900 zł

Opel Astra Sports Tourer – automat tylko w lepszych wersjach

Dwóch bogatszych wersji wyposażeniowych (Elegance i GS Line) nie można zamówić z najsłabszym silnikiem. Tutaj klienci mają do wyboru trzy rodzaje napędu – benzyniaka 1.2 Turbo 130 KM (od 120 tys. 900 zł), diesla 1.5 130 KM (od 128 tys. 900 zł) albo 180-konną hybrydę plug-in 1.6 Turbo (od 164 tys. 900 zł).

Usportowiona optycznie odmiana GS Line (kierownica obszyta perforowaną skórą, czarna podsufitka, aluminiowe nakładki na pedały i pomalowane na czarno: grill, dach, emblematy oraz 17-calowe alufelgi) wymaga 9 tys. zł dopłaty względem Elegance. Na te wersje są "skazane" osoby, które nie chcą zmieniać biegów ręcznie. Niedostępny w uboższych odmianach 8-biegowy może być sprzężony i z benzyniakiem, i z dieslem – w obu przypadkach wymaga dorzucenia do puli 9,5 tys. zł.

GS Line wyróżnia się czarnym wykończeniem
GS Line wyróżnia się czarnym wykończeniemRafał Sękalski / Auto Świat

Opel Astra Sports Tourer – wyposażenie z klasy premium

Jest jeszcze wisienka na torcie, czyli zaopatrzony we wszystko, co możliwe, Opel Astra Sports Tourer Ultimate. Topowa wersja wyposażeniowa występuje wyłącznie ze 180-konnym układem hybrydowym typu plug-in i kosztuje... 186 tys. 900 zł! Trzeba jednak przyznać, że do Ultimate dokupić już można tylko specjalny lakier (2,7 – 3,5 tys. zł), demontowany hak holowniczy (3 tys. zł), alarm (990 zł) i tapicerkę skórzaną (5 tys. zł).

Bez dopłaty na pokładzie znajdują się m.in. adaptacyjne reflektory IntelliLux LED, otwierane panoramiczne okno dachowe, ładowarka indukcyjna, system monitorujący jakość powietrza w kabinie, wyświetlacz projekcyjny HUD, kabina w stylu GS Line, tapicerka z alcantary, polakierowany na czarno dach czy elektrycznie sterowana klapa bagażnika. Trzeba jednak wiedzieć, że pojemność bagażnika w wersji z układem hybrydowym spada do 516 l.

Dealerzy już przyjmują zamówienia na nową Astrę kombi. Czekacie na "elektryka"? "Zielona" odmiana Opla Astry Sports Tourer zadebiutuje w salonach w przyszłym roku razem z pięciodrzwiowym hatchbackiem – Astrą-e.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji