Auto Świat Wiadomości Aktualności Nowy silnik Energy dCi 130 aliansu Renault-Nissan

Nowy silnik Energy dCi 130 aliansu Renault-Nissan

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

W zakładzie we francuskim Cleon ruszyła produkcja nowej jednostki wysokoprężnej Energy dCi o pojemności 1,6 l i mocy 130 KM. Nowoczesny silnik zastąpi dotychczasowy motor 1.9 dCi i trafi do kompaktowych modeli Renault oraz Nissana

Nowy silnik Energy dCi 130 aliansu Renault-Nissan
Auto Świat
Nowy silnik Energy dCi 130 aliansu Renault-Nissan

W pierwszej kolejności motor Energy dCi będzie pracował pod maskę Renault Scénic, a następnie będzie dostępny w całej gamy Megane. Nowy, 130-konny Diesel generuje 320 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Uplasuje się on pomiędzy 110-konnym silnikiem 1.5 dCi a 2.0 dCi, który występuje w dwóch poziomach mocy, 150 lub 180 KM.

Za sprawą nowego silnika Renault zamierza osiągnąć jak najniższe spalanie i emisję CO2 swoich modeli przy zachowaniu odpowiedniej dynamiki. Do 2015 roku francuski koncern zamierza stać się liderem pod względem obniżania emisji spalin.

Pierwsza jednostka z nowej generacji silników spalinowych Energy została wyposażona w system Stop & Start z funkcją odzyskiwania energii podczas hamowania oraz w nowy niskociśnieniowy system recyrkulacji spalin EGR. Producent deklaruje, że jest to najwydajniejszy w swojej kategorii silnik wysokoprężny, w którym zużycie paliwa i emisja CO2 zostały obniżone o 20% w porównaniu do silnika, który zastępuje. Scénic emitować będzie 117 g CO2/km, co plasuje go poniżej nowego pułapu 120 g CO2/km.

Decyzja o produkcji tego silnika dla obydwu koncernów tylko w jednym zakładzie pozwoli wygenerować oszczędności skali. Od przyszłego roku fabryka Renault w Cleon będzie w stanie produkować do 150 000 silników Energy dCi 130 rocznie. Przewiduje się, że w kolejnych latach maksymalna zdolność produkcyjna zostanie jeszcze zwiększona.

Od kilku lat zakład w Cléon specjalizuje się w produkcji zaawansowanych technologicznie silników Diesla. Wytwarzane są tam jednostki: 2.0 dCi (montowane w modelach Mégane, Koleos, Laguna, Latitude i Espace, a także Nissanach Qashqai i X-Trail); 2.3 dCi (nowy Master) i 3.0 dCi V6 (do Renault Laguny Coupé, Latitude, Nissana Navary, Pathfinder oraz Infiniti EX, FX i G. Fabryka produkuje również benzynowy, dwulitrowy silnik do Clio Renault Sport oraz jego wersję z turbodoładowaniem do Megane RS, a także 5- i 6-przełożeniowe skrzynie biegów.

Gérard Leclercq - Dyrektor ds. Produkcji i Dostaw, członek Komitetu Wykonawczego Grupy Renault powiedział: Zobowiązaliśmy się do utrzymania naszych zakładów przemysłowych na terenie Francji poprzez produkcję na terenie kraju pojazdów oraz podzespołów mechanicznych o dużej wartości dodanej. Przykład nowego silnika Energy dCi 130 dowodzi, że nam na tym zależy i że dotrzymamy podjętego zobowiązania. Przypominam przy okazji, że od roku 2013 w Cléon produkowany będzie również przyszły silnik elektryczny. Dysponujemy we Francji bogatym know-how produkcyjnym, którego pod żadnym pozorem nie chcemy utracić. Nasze francuskie zakłady mają przed sobą przyszłość.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków