W pierwszej kolejności motor Energy dCi będzie pracował pod maskę Renault Scénic, a następnie będzie dostępny w całej gamy Megane. Nowy, 130-konny Diesel generuje 320 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Uplasuje się on pomiędzy 110-konnym silnikiem 1.5 dCi a 2.0 dCi, który występuje w dwóch poziomach mocy, 150 lub 180 KM.

Za sprawą nowego silnika Renault zamierza osiągnąć jak najniższe spalanie i emisję CO2 swoich modeli przy zachowaniu odpowiedniej dynamiki. Do 2015 roku francuski koncern zamierza stać się liderem pod względem obniżania emisji spalin.

Pierwsza jednostka z nowej generacji silników spalinowych Energy została wyposażona w system Stop & Start z funkcją odzyskiwania energii podczas hamowania oraz w nowy niskociśnieniowy system recyrkulacji spalin EGR. Producent deklaruje, że jest to najwydajniejszy w swojej kategorii silnik wysokoprężny, w którym zużycie paliwa i emisja CO2 zostały obniżone o 20% w porównaniu do silnika, który zastępuje. Scénic emitować będzie 117 g CO2/km, co plasuje go poniżej nowego pułapu 120 g CO2/km.

Decyzja o produkcji tego silnika dla obydwu koncernów tylko w jednym zakładzie pozwoli wygenerować oszczędności skali. Od przyszłego roku fabryka Renault w Cleon będzie w stanie produkować do 150 000 silników Energy dCi 130 rocznie. Przewiduje się, że w kolejnych latach maksymalna zdolność produkcyjna zostanie jeszcze zwiększona.

Od kilku lat zakład w Cléon specjalizuje się w produkcji zaawansowanych technologicznie silników Diesla. Wytwarzane są tam jednostki: 2.0 dCi (montowane w modelach Mégane, Koleos, Laguna, Latitude i Espace, a także Nissanach Qashqai i X-Trail); 2.3 dCi (nowy Master) i 3.0 dCi V6 (do Renault Laguny Coupé, Latitude, Nissana Navary, Pathfinder oraz Infiniti EX, FX i G. Fabryka produkuje również benzynowy, dwulitrowy silnik do Clio Renault Sport oraz jego wersję z turbodoładowaniem do Megane RS, a także 5- i 6-przełożeniowe skrzynie biegów.

Gérard Leclercq - Dyrektor ds. Produkcji i Dostaw, członek Komitetu Wykonawczego Grupy Renault powiedział: Zobowiązaliśmy się do utrzymania naszych zakładów przemysłowych na terenie Francji poprzez produkcję na terenie kraju pojazdów oraz podzespołów mechanicznych o dużej wartości dodanej. Przykład nowego silnika Energy dCi 130 dowodzi, że nam na tym zależy i że dotrzymamy podjętego zobowiązania. Przypominam przy okazji, że od roku 2013 w Cléon produkowany będzie również przyszły silnik elektryczny. Dysponujemy we Francji bogatym know-how produkcyjnym, którego pod żadnym pozorem nie chcemy utracić. Nasze francuskie zakłady mają przed sobą przyszłość.