Auto Świat Wiadomości Aktualności Nowy Volkswagen Golf GTI i GTE - znamy polskie ceny

Nowy Volkswagen Golf GTI i GTE - znamy polskie ceny

Tradycji stało się zadość i GTI nie kazało na siebie długo czekać – nowy Golf dopiero co wjechał do salonów, a już od końca sierpnia zamawiać można wersję GTI. Drugim usportowionym Golfem dostępnym na tę chwilę w gamie będzie hybrydowe GTE. Niebawem gamę ma uzupełnić usportowiony diesel, czyli Golf GTD.

VW Golf VIII GTI
Zobacz galerię (9)
Volkswagen Polska
VW Golf VIII GTI

Przypadek? Raczej znak czasów, bo napęd wysokoprężny, a zwłaszcza ten w wykonaniu Volkswagena, nie miał na przestrzeni ostatnich lat zbyt dobrej passy (choć VW odgraża się, że nowe GTD, gdy się pojawi, będzie superczyste. I bez oszustw!). Do benzynowego GTI, którego w gamie modelu zabraknąć po prostu nie mogło, dołącza więc na razie tylko hybryda o nazwie „GTE”.

Obie wersje rozwijają po 245 KM, tyle że w GTI mamy klasyczny napęd benzynowy (2.0 TSI), zaś w wersji plug-in 150-konne 1.4 TSI współpracuje z silnikiem elektrycznym o mocy 85 kW. GTI i GTE będą – do czasu wprowadzenia wersji R – najszybszymi Golfami w gamie. GTE wyposażone w skrzynię DSG pierwsze 100 km/h osiągnie po 6,7 s, zaś GTI – już po 6,2 s. Bazowo za GTI zapłacisz 149 390 zł, zaś GTE będzie o 20 500 zł droższe (od 169 890 zł).

Przeczytaj też:

Volkswagen chwali się, że w wersji GTE udało się znacznie powiększyć zasięg w trybie czysto elektrycznym – teraz ma wynosić on 60 km. Jazda na prądzie będzie możliwa do 130 km/h, a jedyną dostępną skrzynią będzie wspomniane 7-biegowe DSG. W odmianie GTI mamy wybór, bo oprócz DSG zamówić będzie można też klasyczną ręczną skrzynkę. Co ciekawe, Golf GTI może poruszać się automatycznie do prędkości 210 km/h, co zapewnia system Travel Assist.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Ponadto, technicy Volkswagena obiecują lepsze własności jezdne niż w poprzedniku: „dzięki na nowo zestrojonemu zawieszeniu, mechanizmowi różnicowemu wyposażonemu w blokadę oraz systemowi regulacji dynamiki jazdy i tak znakomite właściwości jezdne Golfa GTI udało nam się podnieść na jeszcze wyższy poziom. Tym bardziej, jeśli samochód jest wyposażony w zawieszenie DCC z amortyzatorami o zmiennej charakterystyce tłumienia i nowy system zarządzania ich pracą” – wyjaśnia Karsten Schebsdat, szef działu dynamiki jazdy, układów kierowniczych i systemów elektronicznych. Czyli – mówiąc wprost – chcesz pełnej dynamiki, dokup sobie DCC... Obie wersje (GTI i GTE) dostaną natomiast w standardzie zestaw cyfrowych zegarów, a także m.in.: sportowe zawieszenie, wybór profilu jazdy, system lane assist, 3-strefową klimatyzację, bezprzewodowy App Connect oraz 17-calowe obręcze kół z lekkich stopów.

WIP
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków