Czy więc oznacza to, że Polacy ponad komfort, jaki daje samochód, cenią sobie wyżej przyjemność jazdy motocyklem? Raczej nie. Odpowiedzi należy doszukiwać się w specyfice naszego rynku. Jest on ciągle bardzo mały i rozwijający się. W ubiegłym roku sprzedano ponad 6 tys. sztuk jednośladów, w tym około 3 tys. motocykli. Niektóre firmy odnotowały niewielkie spadki, inne przeciwnie, ale ogólna liczba sprzedanych pojazdów jest nieco większa niż w roku 2000. Niekwestionowany lider to Yamaha ze zbytem 1062 motocykli (bez skuterów). W krajach Europy Zachodniej sprzedaje się po kilkaset tysięcy sztuk. Nawet uwzględniając różnice zamożności, można być pewnym, że rynek polski nie nasycił się jeszcze tego typu pojazdami.Podobnego zdania są najwyraźniej importerzy, których wciąż przybywa. W drugiej połowie ubiegłego roku oferta wzbogaciła się o znane włoskie motocykle Moto Guzzi i "polskiego" Junaka z południowokoreańskim rodowodem. Od niedawna dostępne są również takie znane włoskie pojazdy, jak MV Agusta, Cagiva i Husqvarna.Dzięki temu obecnie oferta motocykli jest w stanie zaspokoić najwybredniejszych klientów, dostępne są wszystkie typy motocykli w różnych cenach. Zwolennicy najwyższej jakości i prestiżu po wprowadzeniu na rynek MV Agusty mają nowe obiekty pożądania. Maszyny tej firmy to elita motocyklowego świata. Specjalnością firmy są pojazdy sportowe. Stanowią one przegląd najnowocześniejszych rozwiązań technicznych stosowanych w jednośladach. Do ich produkcji używa się najlepszych podzespołów najbardziej renomowanych producentów. Najbardziej luksusowym wyrobem firmy jest model Brutale Oro, którego cena 161,5 tys. zł czyni go najdroższym motocyklem dostępnym w Polsce. Zwolennicy indywidualnego stylu nie muszą dysponować aż tak pokaźną sumą. Tacy producenci, jak BMW, Ducati, Moto Guzzi czy Triumph również proponują maszyny o niepowtarzalnych rozwiązaniach, ale za znacznie niższą cenę. Jeśli dla kogoś orginalność konstrukcji nie jest najważniejsza, może skorzystać z niezwykle bogatej oferty doskonałych motocykli z Japonii. Najtańsze są czeskie Jawy, których cena nie przekracza 10 tys. zł, oraz produkowane w dalekich Indiach klasyki Royal Enfield.Według opinii importerów obecny rok powinien się zakończyć podobnymi wynikami, chociaż pozytywne efekty może przynieść bardziej agresywna promocja.
Oferta motocyklowa w Polsce
Mimo ogólnego kryzysu gospodarczego i spadku popytu na większość produktów sprzedaż jednośladów, które są uznawane w Polsce za towar luksusowy, nie zmniejszyła się. Natomiast wyraźny spadek zainteresowania przeżywa branża samochodowa.