W tekście znajdują się linki reklamowe naszego partnera
Opel Astra, czyli klasyka w nowym wydaniu
Opel Astra to wzorowy przedstawiciel segmentu samochodów kompaktowych, które tak kochają Polacy. Mierzy 4374 mm długości, 2062 mm szerokości z lusterkami, 1441 mm wysokości, a rozstaw osi to 2675 mm, co przekłada się na wygodną i przestronną tylną kanapę. Bagażnik? Od 352 do 1339 l. Jeśli ktoś potrzebuje jeszcze więcej miejsca, to dostępne jest mierzące 4,6 m kombi Sports Tourer z bagażnikiem do 1634 l. Kierowcy chwalą sobie nowoczesne wnętrze nowej Astry. Kierowca może odczytać najważniejsze informacje na w pełni cyfrowej desce rozdzielczej Pure Panel z 10-calowym ekranem dotykowym i tej samej wielkości wyświetlaczem lub na rozszerzonym polu przed przednią szybą, dzięki projekcji wyświetlacza Intelli-HUD. Inteligentne systemy multimedialne umożliwiają integrację z telefonem. Pakiet Intelli-Drive 2.0 zawiera półautomatyczne systemy wspomagające kierowcę, w tym zaawansowane układy dostosowania prędkości jazdy (AISA) czy zmiany pasa ruchu (SALC).
Jaki silnik wybrać? Są miękkie hybrydy, benzyna i nawet diesel
Mocną stroną nowego Opla Astry jest bardzo szeroka oferta silnikowa, wręcz skrojona pod polskiego kierowcę. Jej podstawę stanowi benzynowy silnik o mocy 130 KM. Co ciekawe i już bardzo rzadkie w tych czasach, Opel Astra dostępny jest z... silnikiem Diesla. Ma 1,5 l pojemności i 130 KM. Trudno o lepszy wybór dla kogoś, kto często jeździ w trasę. Średnie zużycie paliwa przy wysokich prędkościach to 4,3 l na 100 km. Spalinowe wersje będą z czasem znikać z oferty, więc teraz jest najlepszy moment na zakup. Dla kierowców, którzy jeżdżą głównie po mieście, świetnym wyborem będzie hybryda z systemem 48V. Układ napędowy obejmuje akumulator litowo-jonowy, który ładuje się automatycznie w określonych warunkach jazdy, a także nowy 1,2-litrowy silnik benzynowy o mocy 100 kW (136 KM). Trzycylindrowy silnik został opracowany specjalnie do użytku hybrydowego i został połączony z nową zelektryfikowaną sześciobiegową, dwusprzęgłową skrzynią biegów i silnikiem elektrycznym o mocy 15,6 kW (21 KM). Łączna moc systemowa to 145 KM. Technologia ta jest szczególnie efektywna w ruchu miejskim. Napęd elektryczny wspomaga silnik benzynowy podczas przyspieszania i ruszania z miejsca. W mieście Astra Hybrid może poruszać się przez 50 proc. czasu w trybie elektrycznym.
Masz gniazdko? To może hybryda plug-in lub elektryk
A to nie koniec, bo Astra może być też w pełni elektryczna. Ma 156 KM mocy. Hatchback i kombi przyspieszają do 100 km na godz. odpowiednio w zaledwie 9,2 i 9,3 s. Mogą osiągnąć prędkość maksymalną 170 km na godz. - a przy tym są przyjemnie ciche i zwinne. Dzięki kompaktowym wymiarom, zarówno hatchback pięciodrzwiowy, jak i kombi są wyjątkowo lekkie jak na auto elektryczne. Również dzięki temu pasażerowie Astry Electric i Astry Sports Tourer Electric mogą przejechać odpowiednio do 418 km i 413 km wg WLTP. Rozwiązaniem pośrednim są hybrydy typu plug-in. Do wyboru jest wersja 196 lub 225 KM. Duży akumulator 17,2 kWh pozwala przejechać 83 km. Niezależnie od wersji napędowej Opel wystartował w Polsce z programem Przedłużonej Ochrony do 8 lat lub 160 tys. km. Niemiecka marka przygotowała naprawdę atrakcyjną ofertę dla polskich klientów.