„Nowe działania podejmowane w dziedzinie sportu samochodowego odgrywają ważną rolę w strategicznej restrukturyzacji firmy. Będzie to fundamentalny element profilu naszej marki” – powiedział dr Thomas Sedran, wiceprezes Opla.

Międzynarodowy projekt zyskał wsparcie automobilklubu ADAC, który udziela pomocy organizacyjnej i użycza swojej infrastruktury. Wersja rajdowa modelu Adam została skonstruowana z uwzględnieniem standardów FIA R2 i zostanie wykorzystywana w sezonie 2013. Podczas serii wyścigów „ADAC Rally Masters” samochody klientów będą rywalizowały o puchar marki („ADAC Opel Rally Cup”).

Początkowo strategia Opla została opracowana do 2016 roku. Następnie przewiduje się wprowadzenie modułowego programu rozwoju, w ramach, którego uzdolnieni kierowcy rajdowi będą mogli awansować z „ADAC Opel Rally Cup” na poziom międzynarodowy. W 2015 roku w roli rajdówki Opla Adama zastąpi najprawdopodobniej Corsa nowej generacji.

Drugi program to niemiecka seria wyścigowa. Od przyszłego sezonu dla osób zainteresowanych rywalizacją torową będzie dostępna specjalnie przygotowana Astra OPC. Modele będą ścigać się w klasie „Astra OPC Cup” w amatorskich mistrzostwach wytrzymałościowych VLN. Wisienką na torcie będzie 24-godzinny wyścig na słynnym torze Nurburgring.