Zafira Tourer będzie oferowana w czterech różnych wariantach: Enjoy, Cosmo, Business Edition i Sport. Podstawowa cena za wariant Enjoy z benzynowym silnikiem 1,8 o mocy 115 KM wynosi 82 400 złotych (zalecana cena detaliczna zawierająca podatek VAT). Model Enjoy z benzynowym silnikiem 1,4 o mocy120 KM z turbodoładowaniem kosztuje 87 400 złotych.

Za wariant "Sport" wyposażony w takie same silniki trzeba zapłacić od 88 300 złotych. Ceny wiodącej wersji Zafiry Tourer, Cosmo z silnikiem o pojemności 2,0 i mocy 165 KM, zaczynają się od 110 900 złotych. Każda cena obejmuje dożywotnią gwarancję Opla do 160 000 km.

Salonowy układ siedzeń sprawia, że pasażerowie jadący z tyłu mogą cieszyć się poziomem komfortu dorównującym limuzynie. Nowy system zapewniający przestronne wnętrze dostępny jest w ramach standardowego wyposażenia najwyższego wariantu Cosmo (w specyfikacji Enjoy wymaga on dopłaty w wysokości 1000 zł). Z trzech siedzeń drugiego rzędu za pomocą kilku ruchów można zrobić dwa, co daje pasażerom dużo więcej miejsca na nogi i przestrzeni wokół ramion. Trzecie siedzenie po złożeniu robi się dwukrotnie wyższe i może służyć jako wygodny podłokietnik dla pasażerów siedzących po obu jego stronach.

Główną innowacją w nowej Zafirze Tourer jest asystent kierowcy oraz gama technologii zwiększających bezpieczeństwo. Mamy tu na przykład rozmaite systemy wspomagające takie, jak: adaptacyjny tempomat oparty na technice radarowej, inteligentną regulację zasięgu świateł (ILR), system rozpoznawania znaków drogowych, system monitorowania martwego pola w lusterku, układ hamowania w razie niebezpieczeństwa kolizji oraz system wspomagający parkowanie.

Podstawowym elementem wszystkich tych systemów jest przednia kamera, a mówiąc dokładniej połączenie przedniej kamery Opla i radaru zabudowanego na grillu (2 000 złotych w pakiecie).

Zafira Tourer będzie dostępna u dealerów począwszy od stycznia 2012 r.