Volvo jest już w czołówce europejskich producentów samochodów, jeśli chodzi o redukcję emisji dwutlenku węgla – powstały dwie nowe inicjatywy zmniejszenia CO2:- 1,6-litrowy diesel w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów Powershift ma tak samo niski pobór paliwa i emisji CO2, jak w manualnej wersji DRIVe.- W turbodoładowanym 1,6-litrowym silniku benzynowym T3 z manualną skrzynią biegów emisja CO2 spadła do 135 g / km.

Nowa możliwość połączenia czterocylindrowego, 1,6-litrowego silnika wysokoprężnego (115 KM) z sześciobiegową skrzynią biegów typu Powershift jest dostępna w czterech modelach: Volvo S60, V60, V70 i S80.''Po raz pierwszy w historii w autach z automatyczną skrzynią biegów udało nam się zmniejszyć zużycie paliwa do poziomu aut ze skrzyniami manualnymi. Jest to imponujące osiągnięcie naszych ekspertów od układów napędowych", powiedział Peter Mertens, wiceprezes ds. rozwoju Volvo.

Zużycie paliwa w Volvo S60 z silnikiem 1.6D Powershift wynosi 4,3 l/100km. To przekłada się na emisję CO2 rzędu 114 g / km. Volvo V60, V70 i S80 z tym samym silnikiem i skrzynią biegów spala 4,5 l/100 km i emituje 119 g / km CO2.

Niskie poziomy zużycia i emisji są wynikiem wielu udoskonaleń technologicznych:

- Zmniejszenie tarcia pomiędzy elementami w skrzyni biegów- Zmodyfikowanie oprogramowania silnika i skrzyni biegów- System start / stop wyłącza silnik, gdy samochód stoi i toczy się (prędkość poniżej 5 km/h)- Wszystkie systemy elektryczne zostały zoptymalizowane, aby utworzyć mniejsze zużycie energii.

Mocna benzyna T3 poniżej 140 g / kmVolvo DRIVe ulepszyło także silniki benzynowe.Dzięki optymalizacji czterocylindrowej jednostki 1,6-litrowej T3 (150 KM), która jest dostępny w Volvo S60 i V60, ekspertom udało się doprowadzić do zużycie paliwa w granicach 5,8 l/100 km w S60. Odpowiada to emisji CO2 na poziomie 135 g / km.

W Volvo S60 z silnikiem T3 z bezpośrednim wtryskiem paliwa połączony z automatyczną skrzyniąPowershiftto wyniki rzędu 7,1 l/100 km i 164 g / km."Utrzymanie emisji CO2 poniżej 140 g jest niezbędne, ponieważ jest to poziom używany przez wielu klientów flotowych. Udało nam się to zrobić w wersji T3 poprzez szereg małych, znaczących popraw. Zoptymalizowaliśmy przekładnie zębate dla maksymalnej wydajności paliwa bez utraty właściwości silnika ", mówi Peter Mertens.

Europejski lider w redukcji emisji CO2Volvo zajmuje pozycję lidera wśród europejskich producentów samochodów, jeśli chodzi o redukcję emisji dwutlenku węgla. Jest to przedstawione w rocznych analizach przedstawionych przez Europejską Federację Transportu i Środowiska (T & E).

Volvo pokonało 8 największych Europejskich producentów samochodów w 2010 roku w redukcji spalin większej niż 9 procent.''Ten doskonały wynik jest dedykowany ochronie środowiska w akcji „DRIVe dąży do zera”.

Jedna trzecia naszego budżetu przeznaczona jest zmniejszeniu emisji CO2. Nasza nowa nadchodząca gama silników ''Volvo Environmental Architecture'' składa się wyłącznie z silników czterocylindrowych. Zapewni to dalsze pokonywanie konkurencji w oszczędności paliwa'', mówi Peter Mertens.