Ten samochód jest w stanie wytrzymać zarówno ostrzał z karabinu maszynowego jak i ochronić pasażerów przez eksplozją ładunku wybuchowego pod pojazdem. To pierwszy cywilny pojazd, którego całe nadwozie wraz z szybami jest w stanie spełnić wymagania klasy odporności balistycznej VR10. Bezpośrednia konkurencja jak m.in. Audi A8 L Security, zapewnia taka ochronę tylko w części.

Pancerne auto wzmacniane jest już w pierwszej fazie produkcji, gdzie do struktury karoserii i paneli nadwozia wmontowywane są elementy z najmocniejszej stali. Są też komponenty z włókna węglowego oraz szyby o najwyższej odporności na przestrzelenie.

Pancerny Mercedes-Maybach S 600 Guard ma długość 5453 mm i jest to o 200 mm więcej niż w seryjnym sedanie. Do napędu zastosowano 12-cylindrowy silnik benzynowy o mocy 530 KM i maksymalnym momencie obrotowym 830 Nm, który współpracuje z siedmiostopniowym automatem.

Aktualnie rodzina pancernych modeli Guard to: Maybach S 500 i S 600, GLE 350 d i GLE 500 oraz offroad G 500.