Stylistyka samochodu nie jest wielką niespodzianką na tle aktualnych modeli marki. Nowa odsłona Land Rovera Discovery została zapowiedziana w 2014 roku na targach w Nowym Jorku. Produkcyjna wersja niewiele odbiega od koncepcyjnego Discovery Vision, przynajmniej z przodu (innym zdjęciem jeszcze nie dysponujemy). Kanty zastąpiono krągłościami.
Nowe „Disco”, jak popularnie określa się Discovery, będzie pozycjonowany ponad modelem Discovery Sport. Bazę dla siedmiomiejscowego SUV-a będzie stanowić aluminiowa platforma PLA (Rremium Lightweight Architecture) od Range Rovera. Dzięki temu Discovery będzie znacznie lżejszy niż dotychczas (nawet o 300 kg), mimo nieco większych wymiarów.
Gama jednostek napędowych powinna składać się z cztero- i sześciocylindrowych silników z rodziny Ingenium, które znajdziemy już pod maskami Jaguarów XE i XF. Mają one znacząco obniżyć zużycie paliwa Discovery. Jest bardzo prawdopodobne, że do sprzedaży trafi także wariant hybrydowy. Na pokładzie nie zabraknie tez nowoczesnych technologii, ułatwiających jazdę w terenie oraz w intensywnym ruchu miejskim.
Na szczegóły o nowym Discovery musimy jeszcze trochę poczekać. Światowa premiera nowego Land Rovera odbędzie się 28 września podczas specjalnego wydarzenia, zorganizowanego w przededniu otwarcia salonu samochodowego w Paryżu, gdzie auto po raz pierwszy będzie mogła obejrzeć szersza grupa odbiorców.