• Za najlepszą tapicerkę skórzaną Nappa z pakietem elektrycznie sterowanych foteli dopłacimy ponad 14 tys. zł
  • Najtańsze są odmiany benzynowe z silnikiem PureTech - za 3008 ze 130-konnym silnikiem trzeba zapłacić 114 300 zł
  • Na liście seryjnego wyposażenia znajdziemy m.in. 6 poduszek powietrznych, reflektory Eco-Led, czujniki parkowania, tempomat, 17-calowe felgi, kierownicę obszyta skórą, dwustrefową klimatyzację
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

Peugeot odświeża swoje dwa większe SUV-y – 3008 i 5008. Pierwszy z nich to prawdziwy bestseller. Od chwili debiutu sprzedano bowiem ponad 800 tys. jego egzemplarzy. W przypadku większego modelu 5008 wynik jest skromniejszy – 300 tys. aut od chwili debiutu w 2017 r. Też całkiem nieźle.

Co ciekawe, to mniejsze 3008 oznacza większy wybór. Można bowiem kupić nie tylko tradycyjną odmianę spalinową, czyli diesla lub benzynę, ale także odmianę plug-in hybrid. Dla większego 5008 zarezerwowano zaś jedynie silniki benzynowe i diesla. Hybrydy próżno zaś szukać w gamie większego modelu.

Najtańsze są odmiany benzynowe z silnikiem PureTech. Za odmianę 3008 z silnikiem o mocy 130 KM trzeba zapłacić 114 300 zł. W przypadku 5008 trzeba natomiast doliczyć ok. 10 tys. zł (do zapłaty 124 tys. zł). Podobne różnice są w przypadku diesla. Za 3008 BlueHDi 130 zapłacimy 126 300 zł. Ten sam silnik w 5008 oznacza zaś kwotę 136 tys. zł. Ile zatem trzeba przygotować na hybrydę? Peugeot oferuje 3008 Hybrid w dość bogatej odmianie Allure. A to wiąże się ze sporym wydatkiem. Za wersję o mocy 225 KM zapłacimy nie mniej niż 174 500 zł. Mocniejszy, bo aż 300-konny, Peugeot z napędem na cztery koła to już wydatek co najmniej 197 500 zł.

Na co można liczyć w podstawowej wersji wyposażenia? Na liście znajdziemy: 6 poduszek powietrznych, reflektory Eco-Led, czujniki parkowania, tempomat, 17-calowe felgi, kierownicę obszyta skórą, dwustrefową klimatyzację i 8-calowy ekran dotykowy. W komplecie także cyfrowe radio DAB, 6 głośników, USB i zestaw głośnomówiący Bluetooth.

Lista opcji jest dość spora. Wśród dodatków znajdziemy m.in. pakiet holowniczy (hak i układ TSC za 3 tys. zł), pakiet Advanced Grip Control (5 trybów jazdy, pomoc przy zjeździe ze wzniesienia i felgi 18”) czy zestaw kamer (2200 zł w pakiecie) i panoramiczny szklany dach (5,8 tys. zł). Dopłata do lakieru to zależnie od wersji od 2,7 do 3,5 tys. zł. Za najlepszą tapicerkę skórzaną Nappa z pakietem elektrycznie sterowanych foteli dopłacimy zaś ponad 14 tys. zł.