• Peugeot jak dotąd ujawnił nazwę modelu osobowego. Na wersje dostawcze trzeba będzie poczekać.
  • Samochód pojawi się w dwóch wersjach o długości nadwozia: 4.4 m oraz 4.75 m. Obie można zamówić z 7 fotelami.
  • Dangel przygotuje dla Peugeot odmianę Riftera z napędem na cztery koła.

Rifter i tylko Rifter? Francuski producent wciąż nie chce zdradzić czy nazwa Partner zniknie na dobre z gamy modelowej marki. Tego problemu nie mają pozostałe marki koncernu PSA. Następcy zachowali dobrze znane nazwy jak Berlingo czy Combo.

Mnóstwo nowości Peugeota - Genewa Motor Show 2018 - Rifter w wersji Adventure Foto: Partner publikacji - Peugeot
Mnóstwo nowości Peugeota - Genewa Motor Show 2018 - Rifter w wersji Adventure

Rifter ma się szczególnie wyróżniać na tle krewniaków. Keith RYDER odpowiedzialny za design nowego modelu nie kryje źródeł inspiracji. W porównaniu z Berlingo czy Combo Rifter ma najbardziej przypominać popularne SUV. Stąd decyzja o koncepcyjnym modelu Rifter Adventure. To zapowiedź wersji z napędem na cztery koła. Peugeot przygotuje ją wspólnie z firmą Dangel, z którą współpracuje od lat.

W zakresie silników trudno spodziewać się niespodzianek. Dalej będzie zatem można wybierać pomiędzy jednostkami benzynowymi (dostępne wersje: 110 KM i 130 KM) oraz diesla (75 KM, 100 KM i 130 KM). Przedstawiciele marki pytani o wersję z zasilaniem gazowym potwierdzili, że firma ma w tym zakresie plany współpracy z zewnętrznymi dostawcami. Peugeot nie będzie samodzielnie rozwijał napędu z wykorzystaniem zasilania gazem. Z pewnością pojawi się zaś wersja elektryczna.

Koncept Rifter Adventure - Genewa Motor Show 2018 Foto: Partner publikacji - Peugeot
Koncept Rifter Adventure - Genewa Motor Show 2018

Już podczas pierwszego kontaktu samochód sprawia bardzo dobre wrażenie. Materiały użyte do wykończenia wnętrza sprawiają dobre wrażenie. Trudno narzekać na ilość miejsca, choć trzeba się przyzwyczaić do rozbudowanej konsoli. Niezależne fotele z tyłu są stosunkowo niewielkie, ale wystarczająco komfortowe. Najwygodniej będzie jednak dwóm osobom z tyłu, a nie trzem.

Riftera podobnie jak jego poprzednika można pochwalić za schowki. W kabinie jest ich na tyle dużo, że każdy z pasażerów pomieści swoje drobne przedmioty. Niekiedy trzeba będzie nawet daleko sięgać (np. głęboki schowek pod dachem z tyłu). Trzeba się będzie również przyzwyczaić do tego, że trzeba się mocniej schylić po otwarciu maski silnika. Wysoko poprowadzona linia błotników sprawiła, że łatwo o wrażenie, że silnik umieszczono dość nisko.

Nowy samochód i nowa nazwa. Skąd decyzja o zmianie nazwy z Partnera na Rifter?

Keith RYDER: Rifter to samochód zbudowany na nowej platformie. Wyróżnia się nie tylko nową sylwetką, ale także w swoim segmencie oznacza nowy wizerunek marki Peugeot. Stąd zdecydowaliśmy się na nową nazwę.

A co z nazwą Partner? Czy zostanie zachowana dla dostawczych samochodów?

Obecnie jest jeszcze zbyt wcześnie, aby mówić o dostawczych wersjach samochodu. Zdecydowanie za wcześnie.

Jak będzie pozycjonowany Rifter względem Berlingo i Combo?

Mogę odpowiedzieć pod względem designu. Uznaliśmy, że każdy z samochodów ma mieć jak najbardziej wyrazisty przód. I to on ma podkreślać tożsamość danej marki. Oczywiście niemal całe nadwozie jest identyczne, więc przednia część będzie stanowić wyróżnik. W przypadku Peugeot położyliśmy nacisk na skojarzenia z samochodami typu SUV. Stąd prócz najnowocześniejszych dodatków takich jak światła LED czy grill podobny do tego z modelu 508 położyliśmy nacisk na większe koła, masywniejsze nadkola i inne elementy takie jak np. belki dachowe.

Ten rodzaj samochodu jest niezwykle popularny m.in. ze względu na dużą ilość miejsca w kabinie. W przestronnym wnętrzu można wiele przewieźć i schować. Zauważyliśmy jednak, że kluczowym problemem było zbyt niskie poprowadzenie linii maski, co niekorzystnie wpłynęło na całą linię nadwozia. Dzięki nowej platformie uzyskaliśmy lepszą harmonię stylizacji całego nadwozia, co miało wpływ na łatwiejsze uzyskanie balansu pomiędzy Peugeotem, Citroenem a Oplem.