Na tym obiekcie w ubiegłym roku w Grand Prix Niemiec zwyciężył Lewis Hamilton, a Robert Kubica minął metę na siódmej pozycji. W bogatej historii na torze Hockeheim rozegrano 31. Grand Prix Formuły 1, po raz pierwszy odbędą się wyścigi cee’d LOTOS Cup i Picanto LOTOS Cup.

Kierowcy cee’dów i Picanto będą mieli okazję poznać drugi, po Hungaroringu, tor należący do najbardziej prestiżowych miejsc w świecie wyścigów. Świetna infrastruktura i znakomita organizacja wyścigów sprawia, że rywalizacja na takich obiektach daje kierowcom ogromną satysfakcję sportową. Wszyscy startujący w markowych serialach Kia LOTOS Cup znają niemiecki tor w podobnym stopniu: z przekazów telewizyjnych, on-bardów czy symulatorów komputerowych, wszyscy więc będą uczyli się toru i poznawali jego tajemnice.

Hockenheim zbudowany został w 1932 roku i miał wówczas długość ponad sześciu kilometrów. Przebudowany w 2002 mierzy 4574 metrów, najlepszy w historii czas uzyskał Michael Schumacher w kwalifikacjach w 2004 roku. Położony nieopodal Heidelbergu otoczony lasami tor stanowił w czasach zimnej wojny bazę armii NATO.

Prognozy pogody przewidują umiarkowane opady deszczu. W czasie wyścigów ma być dość chłodno, temperatura maksymalna w granicach 16 stopni. Zapowiadają się więc trudne warunki rywalizacji sportowej, śliska nawierzchnia może być dodatkowym wyzwaniem dla polskich kierowców.

Kamil Raczkowski: Chciałbym żeby Scyzory, rodzina i firma Kager po wyścigach trzeciej rundy też mieli powody do zadowolenia. Mam od nich wielkie wsparcie i bardzo mnie to motywuje. Postaram się wygrać.

Maciej Ostoja-Chyżyński: Ciekawe, że w tym sezonie jeżdżę wolniej, ale uzyskuję lepsze rezultaty. W Poznaniu wyraźnie brakowało mi szybkości, koledzy byli szybsi, ale dojechałem do mety wysoko. Okazuje się, że lepiej jechać wolniej i na podium niż szybciej, ale… Przed niemiecką rundą staram się poprawić szybkość i chciałbym powalczyć o podium. Będzie trudno, Kamil (Raczkowski), Andrzej (Gasenko) czy Łukasz (Błaszkowski) jeżdżą bardzo szybko, mają świetnie przygotowane i ustawione auta. Liczę na to, że dogonię trójkę szybszych ode mnie zawodników.

Monika Luberadzka: Podium jest raczej poza moim zasięgiem, ale będę walczyła o jak najlepsze miejsca. W tych wyścigach bardzo ważne jest, aby dojeżdżać wyścigu do mety, nie warto ryzykować rozbicia samochodu. Wyścigi dają mi wiele radości, doskonalę technikę jazdy i jestem coraz szybsza, ale jeszcze wciąż się uczę. Chciałabym awansować w klasyfikacji, ale i tak miejsce które zajmuję w tak wyrównanej stawce kierowców jest dobre.

Michał Kijanka: Lubię nowe wyzwania, Hockenheim będzie takim wyzwaniem. Łatwo nie będzie, ale postaram się wygrać i utrzymać prowadzenie w klasyfikacji. Moja ekipa przygotowała perfekcyjnie samochód na ostatnie wyścigi, nie ma powodów, żeby w Niemczech auto szwankowało.

Magda Wilk: Nie znam toru w Hockenheim, oglądałam tylko on boardy i relacje z Formuły 1. Nie lubię gier komputerowych i nie "jeździłam" w PlayStation na tym torze, będę poznawała go w czasie treningów i kwalifikacji. Postaram się wypaść jak najlepiej, ale jak będzie - zobaczymy. W Poznaniu miałam sporo szczęścia, mam nadzieję, że mnie nie opuści w Niemczech.

Harmonogram wyścigów

Piątek

Treningi płatne

08.00 - 08.30 Tourenwagen und GT

08.35 - 08.55 Formelfahrzeuge

09.00 - 09.30 Tourenwagen und GT

09.35 - 09.55 Superracekart

Kwalifikacje

10.05 - 10.35 DMV Tourenwagen Challenge

10.40 - 11.05 Graf Berghe v. Trips - HRA

11.10 - 11.35 Scuderia Alfa Classico

11.40 - 12.05 Superracekart

12.10 - 12.30 AvD 100 Meilen Sprint SCC

Treningi oficjalne

13.00 - 13.25 Picanto LOTOS CUP

13.30 - 13.50 AvD 100 Meilen Sprint Lotus

13.55 - 14.20 cee’d LOTOS Cup

14.25 - 14.55 DMV Tourenwagen Challenge

15.00 - 15.25 Graf Berghe v. Trips HRA

15.30 - 15.50 Superracekart 20 Min.

15.55 - 16.15 AvD 100 Meilen Sprint SCC

16.20 - 16.45 Scuderia Alfa Classico

16.50 - 17.15 Triumph Competition

17.20 - 17.45 Gr. CGT -Porsche Club Historic

17.50 - 18.10 Lotus Cup Europe

Sobota

Kwalifikacje

08.00 - 08.20 AvD 100 Meilen Sprint Lotus

08.25 - 08.50 Triumph Competition

08.55 - 09.20 H T G T

09.25 - 09.45 Picanto LOTOS CUP

09.50 - 10.10 Gr. CGT Porsche Club Historic

10.15 - 10.35 cee’d LOTOS Cup

Wyścigi

10.45 - 11.10 Scuderia Alfa Classico

11.20 - 11.45 AvD 100 Meilen Sprint SCC

11.55 - 12.25 DMV Tourenwagen Challenge

12.35 - 12.55 Superracekart

13.05 - 13.30 Graf Berghe v. Trips HRA 14.00 - 14.20  AvD 100 Meilen Sprint Lous

14.30 - 14.55 Triumph Competition

15.05 - 15.30 AvD 100 Meilen Sprint SCC

15.40 - 16.10 DMV Tourenwagen Challenge

16.20 - 16.45 Superracekart

16.55 - 17.20 Scuderia Alfa Classico

Kwalifikacje

17.25 - 17.45 Picanto LOTOS CUP

17.50 - 18.15 H T G T

18.20 - 18.40 cee’d LOTOS Cup

Wyścig

18.50 - 19.20 Gr. CGT - Porsche Club Historic

Trening

19.25 - 19.50 AvD 100 Meilen

Niedziela

Kwalifikacje

09.00 - 09.25 AvD 100 Meilen

Wyścigi

09.35 - 10.00 H T G T

10.10 - 10.35 Graf Berghe v. Trips HRA

10.45 - 11.15 Gr. CGT Porsche Club Historic

11.25 - 12.25 Picanto LOTOS CUP 2 x 10 okrążeń

12.35 - 12.55 AvD 100 Meilen Sprint Lotus

13.25 - 14.30 cee’d LOTOS Cup 2 x 12 okrążeń

14.40 - 16.00 AvD 100 Meilen

16.10 - 16.35 Triumph Cometition

16.45 - 17.10 H T G T