Zakład Fiata w Tychach w zamian za produkcję nowej Pandy otrzymał Lancię Ypsilon. Po uruchomieniu seryjnej produkcji powstawać będzie tutaj 500 egzemplarzy tego modelu. Docelowo wielkość produkcji może osiągnąć 100-120 tys. aut.

Tyski zakład będzie produkował także takie modele jak: Fiat 500, Abarth 500, Ford Ka oraz obecną wersję Fiata Panda. Jak długo potrwa produkcja tego ostatniego samochodu wciąż jeszcze nie wiadomo, ale według zapewnień Zdzisława Arleta, dyrektora zakładu, Panda będzie produkowana co najmniej do końca 2012 roku.

Inwestycje związane z uruchomieniem w Tychach produkcji nowej Lancii Ypsilon szacuje się na ok. 1,4 mld zł - w fabryce Fiata oraz u polskich dostawców koncernu. Objęły one większość wydziałów fabryki, m.in. spawalnię, lakiernię i halę montażu. Na linii produkcyjnej pojawi się m.in. ok. 150 nowych robotów.

W ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2010 roku zakład w Tychach wyprodukował 322,5 tys. aut, prawie 23,5 tys. więcej niż przed rokiem. Nadal największym powodzeniem cieszy się Fiat Panda, którego w tym roku wyprodukowano 143,5 tys. egz. Inne modele to: Fiat 500 – 102,2 tys. egz., 9,1 tys. egz. Fiata 600, 3,7 tys. egz. – Abarth 500 i ponad 65 tys. egz. Ford Ka.