Auto Świat Wiadomości Aktualności Polacy zmodyfikowali legendarnego Mercedesa

Polacy zmodyfikowali legendarnego Mercedesa

Autor Tomasz Okurowski
Tomasz Okurowski

Legendarny Mercedes Pagoda znów budzi emocje. Wszystko za sprawą polskich specjalistów od tuningu, którzy zabrali się za modyfikacje zabytkowego samochodu.

Mercedes 230 SL Pagoda Carlex Design
Zobacz galerię (14)
Carlex Design / Carlex Design
Mercedes 230 SL Pagoda Carlex Design
  • Słynnego Mercedesa W113 nazywano Pagodą (ze względu na kształt dachu). Nadwozie zaprojektował Francuz – Paul Bracq
  • Samochód produkowano w latach 1963 – 1971. Pod względem mechanicznym był spokrewniony z innym słynnym modelem – W111
  • Egzemplarz, który trafił do polskiego warsztatu, został poddany gruntownej regeneracji wnętrza

Przeróbki klasyków zwykle budzą kontrowersje – szczególnie wśród miłośników starych pojazdów, którzy starają się utrzymać swoje egzemplarze w takim stanie, w jakim opuściły fabrykę. Trzeba jednak przyznać, że na modyfikacje takie, jakie przeprowadziła ekipa Carlex Design, warto spojrzeć przychylniej. Nie dość, że wykonano kawał porządnej roboty, ale także zachowano klimat epoki, z której wywodzi się samochód.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Polscy specjaliści na warsztat wzięli prawdziwą legendę. To Mercedes 230 SL pieszczotliwie nazywany Pagodą. To słynne W113 produkowano „zaledwie” 8 lat (powstało ponad 48 000 sztuk). Pierwsze egzemplarze trafiły na rynek w 1963 roku i szybko zyskały popularność m.in. wśród celebrytów. W gronie użytkowników W113 znaleźli się m.in. John Lennon, Tina Turner, Audrey Hepburn, Sophia Loren czy John Travolta.

Mercedes 230 SL spędził w warsztacie Carlex Design 2 miesiące. W tym czasie przebudowano lub zregenerowano większość elementów wyposażenia wnętrza samochodu. Odbudowano m.in. hardtop oraz fotele i stelaże zagłówków. Odnowiono także powierzchnie chromowane.

Mercedes 230 SL Pagoda Carlex Design
Mercedes 230 SL Pagoda Carlex DesignCarlex Design / Carlex Design

Sporo czasu poświęcono na przygotowanie pomysłowych akcesoriów oraz wyłożenie wnętrza materiałem wysokiej jakości. Użyto bowiem skóry oraz alcantary. Nie żałowano ich nie tylko w kabinie. Nawet cały bagażnik wyłożono skórą. Zmieszczono w nim także kosz piknikowy.

W 230 SL nie zapomniano o zapewnieniu odpowiednich możliwości transportowych. Stąd za przednimi fotelami zmieszczono spory kufer obłożony skórą. Na drzwiach dodano zaś charakterystyczne teczki skórzane zapisane pasami. Całość prezentuje się po prostu wyśmienicie.

Autor Tomasz Okurowski
Tomasz Okurowski
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków