Logo
WiadomościAktualnościPolacy zmodyfikowali legendarnego Mercedesa

Polacy zmodyfikowali legendarnego Mercedesa

Tomasz Okurowski
Tomasz Okurowski
  • Słynnego Mercedesa W113 nazywano Pagodą (ze względu na kształt dachu). Nadwozie zaprojektował Francuz – Paul Bracq
  • Samochód produkowano w latach 1963 – 1971. Pod względem mechanicznym był spokrewniony z innym słynnym modelem – W111
  • Egzemplarz, który trafił do polskiego warsztatu, został poddany gruntownej regeneracji wnętrza
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

Przeróbki klasyków zwykle budzą kontrowersje – szczególnie wśród miłośników starych pojazdów, którzy starają się utrzymać swoje egzemplarze w takim stanie, w jakim opuściły fabrykę. Trzeba jednak przyznać, że na modyfikacje takie, jakie przeprowadziła ekipa Carlex Design, warto spojrzeć przychylniej. Nie dość, że wykonano kawał porządnej roboty, ale także zachowano klimat epoki, z której wywodzi się samochód.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Polscy specjaliści na warsztat wzięli prawdziwą legendę. To Mercedes 230 SL pieszczotliwie nazywany Pagodą. To słynne W113 produkowano „zaledwie” 8 lat (powstało ponad 48 000 sztuk). Pierwsze egzemplarze trafiły na rynek w 1963 roku i szybko zyskały popularność m.in. wśród celebrytów. W gronie użytkowników W113 znaleźli się m.in. John Lennon, Tina Turner, Audrey Hepburn, Sophia Loren czy John Travolta.

Mercedes 230 SL spędził w warsztacie Carlex Design 2 miesiące. W tym czasie przebudowano lub zregenerowano większość elementów wyposażenia wnętrza samochodu. Odbudowano m.in. hardtop oraz fotele i stelaże zagłówków. Odnowiono także powierzchnie chromowane.

Mercedes 230 SL Pagoda Carlex Design
Mercedes 230 SL Pagoda Carlex DesignCarlex Design / Carlex Design

Sporo czasu poświęcono na przygotowanie pomysłowych akcesoriów oraz wyłożenie wnętrza materiałem wysokiej jakości. Użyto bowiem skóry oraz alcantary. Nie żałowano ich nie tylko w kabinie. Nawet cały bagażnik wyłożono skórą. Zmieszczono w nim także kosz piknikowy.

W 230 SL nie zapomniano o zapewnieniu odpowiednich możliwości transportowych. Stąd za przednimi fotelami zmieszczono spory kufer obłożony skórą. Na drzwiach dodano zaś charakterystyczne teczki skórzane zapisane pasami. Całość prezentuje się po prostu wyśmienicie.

Udostępnij:
Autor Tomasz Okurowski
Tomasz Okurowski
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium