Jeden model i aż trzy akcje naprawcze. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta poinformował o problemach wykrytych w Mazdach CX-60 (KH). W egzemplarzach wyprodukowanych w Japonii pomiędzy 15 marca 2022 r. i 21 stycznia 2023 r. przy włączonym układzie hybrydowym (READY ON) lub włączonym zapłonie może wygasić się zestaw wskaźników.
Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoJeśli dojdzie do takiej sytuacji, na ekranie LCD mogą nie pojawiać się informacje o stanie pojazdu, np. prędkość, wskaźnik poziomu paliwa, status i-ACTIVSENSE, komunikaty ostrzegawcze itp. W Polsce usterka dotyczy 1 tys. 037 pojazdów.
W egzemplarzach wyprodukowanych pomiędzy 28 września 2022 r. i 1 lutego 2023 r. do wyżej opisanego problemu może dojść jeszcze jeden. W 376 pojazdach objętych kampanią naprawczą na polskim rynku podczas zwalniania/zatrzymania w czasie jazdy z włączoną funkcją i-Stop silnik może nie uruchomić się ponownie nawet po wciśnięciu pedału przyspieszenia.
- Przeczytaj także: Prawie 13 tys. Opli musi jechać do serwisu. Firma ma spory problem
UOKiK wyjaśnia, że silnik można włączyć, naciskając przycisk "Start". "Jeśli jednak w ciągu 20 sekund od zatrzymania silnika (IG-OFF) zostanie naciśnięty przycisk „Start” (IG-ON), pojazd może ponownie wykazywać problem" — precyzuje UOKiK.
Ostatnia akcja naprawcza dotyczy kół. Jak informuje UOKiK, w egzemplarzach, które zostały wyprodukowane w Japonii od 2 czerwca do 31 grudnia 2022 r., niektóre z trzech modeli europejskich akcesoryjnych felg mogą nie spełniać specyfikacji producenta. Problem dotyczy kołnierzy mocujących, które mogą być niewłaściwie wprasowane w punktach nakrętek piasty. Skutkuje to ich brakiem lub nieprawidłowym osadzeniem, co może zagrażać bezpieczeństwu. W Polsce akcja obejmuje 456 aut.
Mazda Motor Poland informuje wszystkich właścicieli samochodów objętych akcją o konieczności pojawienia się w serwisie i usprawnia samochody na własny koszt.