Uważny obserwator i znawca Porsche dostrzeże jednak kilka zmian zewnętrznych – nowe reflektory z czteropunktowymi światłami do jazdy dziennej, tylne lampy z czteropunktowymi światłami hamowania, tylną pokrywę z pionowymi żaluzjami.
W kokpicie nowa 911-tka ma seryjnie montowany system multimedialny z ekranem dotykowym.
Zmiany ważne dla kierowców ukryte są pod pokrywą silnika – nowe Porsche 911 ma mocniejsze o 20 KM silniki.
W Carrerze pracuje 3-litrowa, 6-cylindrowa jednostka biturbo o mocy 370 KM, a w Carrerze S o mocy 420 KM.
Wzrost mocy w Carrerze S o 50 KM stał się możliwy dzięki modyfikacji turbosprężarek, układu wydechowego i oprogramowania sterującego silnikiem.
Jak zapewnia Porsche nowe silniki, mimo że mocniejsze, są oszczędniejsze pod względem zużycia paliwa. Fabryczne dane mówią o zużyciu 7,4 l/100 km. Są to jednak dane ze stanowiska pomiarowego, w rzeczywistości przy dynamicznej jeździe zużycie będzie o co najmniej 2-3 litry wyższe.
Mocniejsze silniki w Porsche 911 Carrera zapewniają lepsze przyspieszenia i wyższe prędkości maksymalne – w porównaniu z dotychczas oferowanymi modelami 911.
Porsche 911 Carrera ze skrzynią PDK osiąga „setkę" w 4,2 sekundy (o 0,2 sekundy szybciej od sterego modelu). Carrera S z taką samą skrzynią do „setki" potrzebuje 3,9 sekundy (przełamuje więc barierę 4 sekund, której do tej pory nie udawało się pokonać Carrerze.
Prędkość maksymalna 911 Carrera wynosi 295 km/h, a Carrery S – 308 km/h.
Nowe Porsche 911 Carrera ma seryjnie zawieszenie obniżone o 10 mm oraz – opcjonalnie – dostępne jest ze skrętną tylną osią. Skrętna tylna oś pozwala zmniejszyć promień skrętu o 0,5 metra oraz poprawia prowadzenie auta w zakrętach.
Nowe Porsche 911 Carrera zadebiutuje na salonie samochodowym we Frankfurcie (17-27 września), a w polskich salonach pojawi się w grudniu 2015 roku.