• To Porsche 911 RSR 3.0 należało kiedyś do Pablo Escobara
  • Samochód jest licytowany na aukcji collectingcars.com
  • Cena Porsche 911, którym ścigał się Escobar przekroczyła już 3 mln zł

Escobarowi "911-kę" sprzedał amerykański kierowca wyścigowy John Tunstall, ale licytowane auto pierwotnie należało do Rogera Penske. Samochód został zbudowany w 1974 r. z przeznaczeniem do udziału w serii wyścigowej IROC. Jednym z jego kierowców był mistrz F1 Emerson Fittipaldi. Później Porsche zostało sprzedane Johnowi Tunstallowi, który ścigał się nim w wielu wyścigach IMSA, w tym w 24-godzinnym wyścigu Daytona i 12-godzinnym Sebring. Z kolei Tunstall sprzedał je Pablo Escobarowi, który przebudował 911 do specyfikacji 935 i ścigał się nim w Kolumbii.

Samochód wrócił do USA na początku lat 90., gdzie auto ponownie otrzymało pierwotne nadwozie. Pod maską znajduje się oryginalny sześciocylindrowy silnik wyścigowy 911/75 o pojemności 3,0 l, który napędza tylne koła za pośrednictwem pięciobiegowej manualnej skrzyni biegów.

W 2007 r. RSR 3.0 został poddany kompletnej renowacji i przywrócony do oryginalnej specyfikacji IROC z 1974 r. Duża część prac została wykonana przez RennGruppe Motorsports w Lexington w Północnej Karolinie. Projekt został ukończony w 2010 r. Według collectingcars.com jest to jeden z zaledwie 15 egzemplarzy zbudowanych w tamtym okresie, a na dodatek tym autem ścigał się Fittipaldi.

Wyjątkowość samochodu odzwierciedla cena. Na dwa dni przed końcem aukcji jest to zawrotne 850 tys. dolarów, czyli grubo ponad 3 mln złotych.