Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > Testy > Testy nowych samochodów > Porsche 911 Carrera 4 GTS – szczytowa forma

Porsche 911 Carrera 4 GTS – szczytowa forma

Autor oprac. Rafał Sękalski
oprac. Rafał Sękalski

Poszukiwania idealnej "911-tki" dobiegły końca, bo oto znaleźliśmy Porsche 911 GTS. Wyraźnie ostrzejsze niż Carrera i dużo lżejsze niż Turbo, nie pozostawia prawie nic do życzenia, a za kierownicą wyciska łzy radości.

Porsche 911 Carrera 4 GTSŹródło: Auto Świat / Auto Bild

Bezpośrednie uderzenie! Od teraz nowe 911 GTS łączy pod ostrą blachą wszystko, za co kochamy Porsche. Trzylitrowy bokser ma mocne 480 KM, aby szybko odróżnić się od Carrery S, która dysponuje 450 końmi mechanicznymi. Z kolei maksymalny moment obrotowy wzrósł w porównaniu z poprzednią generacją modelu o 20 Nm do 570 Nm. Obniżone o dziesięć milimetrów sportowe zawieszenie z systemem PASM (Porsche Active Suspension Management) pochodzi bezpośrednio z wersji 911 Turbo. Aktywny zawias i sportowy układ wydechowy są standardem, a główne sprężyny tylnej osi dzięki sprężynom pomocniczym są zawsze wstępnie napięte, aby umożliwić spontaniczną reakcję tylnej osi w każdej sytuacji drogowej. My też jesteśmy spięci, więc do dzieła.

Porsche 911 Carrera 4 GTS – urok mocy

Porsche częstuje nas wersją „full wypas”. Konkretnie oznacza Carrerę 4 GTS coupé z napędem na wszystkie koła i lekkim pakietem Lightweight Design (w sprzedaży będzie dostępny od listopada), do tego z hamulcami ceramicznymi (dopłata 45 790 zł) i dachem z włókna węglowego (kosztuje 18 303 zł) oraz ośmiobiegową dwusprzęgłową przekładnią PDK (jest seryjna). Warto dodać, że GTS jest dostępny w niemal każdej możliwej konfiguracji: coupé, kabriolet, Targa, z ręczną skrzynią lub napędem na tylne koła (nie w odmianie Targa) – do wyboru do koloru, a „podstawę” – Carrerę GTS coupé – wyceniono na minimum 700 000 zł.

oprac. Rafał Sękalski