Do przetargu ogłoszonego przez Autostradę Wielkopolską ostatecznie zgłosiła się tylko firma A2 Route Sp z o.o. (stworzona przez Strabag i KI One). Po uzyskaniu wszystkich zgód operator autostrady podpisze z nią kontrakt. Zainteresowanymi rozbudową A2 byli również spółki Colas Polska Sp. z o.o. i Budimex SA, ale ostatecznie nie złożyły oferty.

Trzeci pas ruchu powstanie na odcinku o długości 16 km pomiędzy węzłami Poznań Zachód a Poznań Krzesiny. Zakres prac przewiduje jednka znacznie więcej, niż przeiwudje umowa koncesyjna. Przeprowadzona zaostanie również modernizacja nawierzchni, by przystosować ją do większego natężenia ruchu. Poszerzone zostaną łącznice na wybranych węzłach, powstanie ponadto znacznie więcej ekranów akustycznych (ich powierzchnia wzrośnie trzykrotnie).

Teraz na trasie A2 w okolicy Poznania po dwóch pasach ruchu porusza się ok. 65 tys. samochodów na dobę (ok. 23 mln rocznie). 1/3 jadących w tranzycie płaci za korzystanie z obwodnicy, 2/3 korzysta z obwodnicy bezpłatnie poruszając się w ramach skrajnych węzłów Poznań Wschód i Poznań Zachód. Inwestycja jest bardzo potrzebna, ale najpierw kierowcy będą musieli przecierpieć tymczasową organizację ruchu w okresie rozbudowy.

Zakończenie prac planowane jest na połowę 2020 roku, ale w przypadku korzystnych warunków pogodowych dobudowa trzeciego pasa i wzmocnienie nawierzchni na pasach już funkcjonujących mogą zostać zrealizowane już pod koniec 2019 roku.