Budowa ostatniego fragmentu drogi ekspresowej S11 w woj. zachodniopomorskim wkrótce stanie się faktem. Docelowo S11, nazywana "drogą życia" dla Pomorza Środkowego, docelowo połączy Kołobrzeg i Koszalin z Wielkopolską i Górnym Śląskiem.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:

Droga ekspresowa S11 — wkrótce ostatni odcinek w woj. zachodniopomorskim

Intercor, firma, z którą GDDKiA podpisała umowę, ma za zadanie wybudować ponad 24 km dwujezdniowej drogi ekspresowej z dwoma pasami ruchu na każdej z nich. Plac budowy na odcinku Bobolice — Szczecinek zostanie przekazany wykonawcy w ciągu 30 dni od podpisania umowy i ten będzie miał siedem miesięcy na przygotowanie projektów wykonawczych.

"Na tym odcinku powstaną dwa węzły drogowe — Wierzchowo oraz Szczecinek Północ. Ten ostatni powstanie w miejscu obecnego ronda na północnym końcu obwodnicy Szczecinka. Na południe od węzła Wierzchowo przewidziana jest realizacja pary Miejsc Obsługi Podróżnych. Obiekty te będą posiadały rezerwę pod budowę stacji paliw i restauracji. Przewidziano budowę 26 obiektów mostowych, w tym czterech górnych przejść dla zwierząt" — informuje GDDKiA.

Mapa drogi ekspresowej S11 Bobolice — Szczecinek Foto: GDDKiA
Mapa drogi ekspresowej S11 Bobolice — Szczecinek

Droga S11 będzie miała ok. 550 km długości

Całość prac budowlanych powinna zostać zrealizowana w ciągu 22 miesięcy, wyłączając okresy zimowe, tj. od 15 grudnia do 14 marca. Harmonogram inwestycji przewiduje, że zasadnicze prace w terenie ruszą wiosną 2024 r. i zakończą się latem 2026 r. Ale już teraz można korzystać z ekspresowej obwodnicy Szczecinka, a w połowie września pierwsi kierowcy powinni wjechać na 48-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S11 Koszalin — Bobolice.

Plan orientacyjny odcinka Bobolice — Szczecinek Foto: GDDKiA
Plan orientacyjny odcinka Bobolice — Szczecinek

Odcinek Bobolice — Szczecinek jest ostatnim fragmentem drogi ekspresowej S11 budowanym w woj. zachodniopomorskim i połączy odcinek S11 Koszalin — Bobolice z obwodnicą Szczecinka. Do 2030 r. cała trasa S11 połączy Pomorze Środkowe przez Piłę, Poznań i Kępno z aglomeracją śląską i po zakończeniu budowy będzie miała ok. 550 km długości. Obecnie kierowcy mają do dyspozycji ponad 150 km trasy (w tym wspólny przebieg S6 i S11 od Kołobrzegu do Koszalina o długości ok. 35 km).