Pierwsza seryjna Łada zjechała z linii montażowej w głównym zakładzie AvtoVAZ w Togliatti w Rosji. W sumie w ten kompleks przemysłowy o powierzchni 250 000 m2, korzystający z know-how Aliansu Renault-Nissan w kwestiach inżynieryjnych oraz obniżania kosztów, zainwestowano 400 milionów euro.

W kompleksie tym znajduje się nowa linia produkcyjna. Posiadająca maksymalne możliwości produkcyjne 350 000 samochodów rocznie, linia ta będzie produkowała dla trzech marek: Renault, Nissan i AVTOVAZ. Produkcja startuje z dwoma nowymi modelami Łada, jeszcze w tym roku produkowany będzie jeden model Nissana, a w 2013 r. dołączą do nich dwa modele Renault. W sumie pięć różnych modeli trzech marek będzie schodziło z taśm, tak by zredukować koszty, zachowując równocześnie cechy charakterystyczne właściwe każdej marce.

Podczas uruchomienia produkcji Vladimir Putin zaznaczył, że firma obecnie kontroluje 25 procent rynku rosyjskiego i ma przed sobą znakomitą przyszłość. Dodał także, że do 2020 roku w rozwój produkcji zostanie zainwestowane 169 miliardów rubli.

Nowa linia produkcyjna w Togliatti jest elementem realizacji celu trzech partnerów: osiągnięcia całkowitej mocy produkcyjnej Renault-Nissan i AVTOVAZ w wysokości co najmniej 1,6 miliona pojazdów do roku 2016.

Nowa Łada Largus ma uzupełnić lukę wśród pojazdów użytkowych na rynku rosyjskim. Powstanie w trzech różnych wersjach. Dwie z nich będą nastawione na transport pasażerów i zostaną wyprodukowane z pięcioma i siedmioma siedzeniami. W sprzedaży znajdzie się również transportowy minivan.

Łada Largus będzie wyposażona w dwie wersje silnika od Renault. Jedną z nich będzie 1,6-litrowa jednostka o mocy 105 KM, którą uzupełni napęd o mocy 90 KM. Silnik będzie powiązany z 5-biegową manualną skrzynią biegów.

Produkcja Łady Largus znajdzie się na poziomie 30 000 pojazdów rocznie. Cena będzie rozpoczynać się od 319 000 rubli czyli około  8300 euro za wersję pasażerską. Dostawczak będzie kosztował 349 000 rubli (około 9100 euro).