Auto Świat Wiadomości Aktualności Rajd Barbórka 2009: Hankiewicz i Wierzchowska zwycięzcami klasy 2

Rajd Barbórka 2009: Hankiewicz i Wierzchowska zwycięzcami klasy 2

Autor Andrzej Karaczun
Andrzej Karaczun

Tegoroczne Kryterium Asów przyciągnęło na start rekordową liczbę załóg. Wśród 127 teamów zgłoszonych do Warszawskiej Barbórki znalazły się trzy załogi wystawiane przez bielską stajnię Inter-JAR.

Rajd Barbórka 2009: Hankiewicz i Wierzchowska zwycięzcami klasy 2
Auto Świat
Rajd Barbórka 2009: Hankiewicz i Wierzchowska zwycięzcami klasy 2

Były to: Paweł Hankiewicz i Agnieszka Wierzchowska, Paweł Melon i Marcin Melon oraz Przemysław Żabka i Norbert Kacprzak

Cały zespół może mieć powody do zadowolenia, bowiem aż dwie załogi znalazły się w ścisłej czołówce klasy 2, co pozwoliło im zmierzyć się ze słynną Karową.

Reprezentanci Tedex SUPREMIS Rally Team, Paweł Hankiewicz i Agnieszka Wierzchowska od początku narzucili ostre tempo, plasując się w czołówce klasy 2 i wśród samochodów przednionapędowych.

Po drugim OS-ie Paweł i Agnieszka objęli prowadzenie w klasie 2 i nie oddali go aż do mety. Pierwsze miejsce w klasie zapewniło reprezentantom Tedex SUPREMIS Rally Team awans na Karową, na której wystąpili po raz pierwszy w karierze. Jednak mimo ciążącej na niej presji załoga pojechała wyśmienicie, dzięki czemu mogła się cieszyć ze zwycięstwa w klasie 2.

Powody do zadowolenia mogą mieć również Paweł Melon i Marcin Melon, którzy na Rajdzie Barbórka po raz pierwszy wystąpili rajdówką przygotowaną przez Inter-JAR.

Jeszcze przed zawodami załoga przeżyła chwile grozy, bowiem na przedrajdowych testach uległ awarii silnik. Jednak całonocna, wytężona praca mechaników pozwoliła Pawłowi i Marcinowi Melonom stanąć na starcie Barbórki. Załoga startująca w barwach firmy Easy Truck radziła sobie na oesach bardzo dobrze, plasując się na czwartym miejscu w klasie 2, dzięki czemu mogła wystąpić na Karowej. Także duet Melon i Melon nie uległ presji tysięcy kibiców i pojechał świetnie, finiszując tuż za podium klasy 2.

Rajdu Barbórki do udanych nie zaliczą niestety Przemysław Żabka i Norbert Kacprzak, którzy byli zmuszeni wycofać się na czwartej próbie po awarii ich Peugeota 206 RC. Zawodnikom wspieranym przez firmy: Schomburg Polska Sp.zo.o., Inter-truck, Transport-spedycja Lipiński oraz firmę Zachorscy pozostał niedosyt, jednak sam udział w Kryterium Asów był dla nich wielkim wyzwaniem i niepowtarzalnym przeżyciem.

Przemysław Żabka i Norbert Kacprzak już teraz zapowiedzieli, że na pewno wrócą na Barbórkę za rok, aby zmierzyć się z doborową stawką rywali i powalczyć o awans na Karową.

Wojciech Chuchała i Ryszard Ciupka tym razem wystąpili Mitsubishi Lancerem Evo IX w barwach firmy Zespół Sprzedażowy. Bielski kierowca debiutował w czteronapędowym aucie, więc Rajd Barbórka był dla niego wielką nauką. Wojciech Chuchała notował coraz lepsze czasy na kolejnych próbach, aby po sześciu oesach uplasować się na 23 miejscu w klasyfikacji generalnej. Do awansu na Karową zabrakło kilku pozycji, ale debiut w Lancerze można zaliczyć do udanych.

Zawodników oraz cały zespół Inter-JAR na oesach Rajdowego Pucharu Polski i Rajdu Barbórka wspierają firmy Makita i Emal-Cer. Patronem medialnym jest Telewizja Silesia.

Paweł Hankiewicz: To wielki sukces i wspaniała sprawa. Barbórka jest niezwykle trudnym rajdem – jest bardzo techniczna i bardzo krótka. Każdy błąd powoduje naprawdę dużą stratę. Dobrze przygotowaliśmy się do tego rajdu i udało nam się pojechać bardzo czysto i szybko. Jechać Karową czyli Kryterium Asów to niezapomniane przeżycie. Kilkadziesiąt tysięcy ludzi, światła, setki fleszy, wielkie trybuny i relacja telewizyjna na żywo tworzą wspaniałą atmosferę jakiej niema w żadnym innym miejscu! Właśnie tak chcieliśmy podziękować naszym sponsorom za wsparcie udzielone w sezonie 2009! Dziękujemy serdecznie firmom SUPREMIS i TEDEX, które niewątpliwie stały się częścią naszego sukcesu.

Paweł Melon: Dla nas ten występ to był jedyny start w tym roku i niezwykle się cieszymy, że mogliśmy wspaniale bawić się wśród setek fantastycznych kibiców, którzy co roku licznie dopingują zawodników na trasie Barbórki. Tym bardziej jest nam miło, że pomimo długiej przerwy w startach udało nam się zająć tak wysokie miejsce i wreszcie znaleźć się wśród znakomitego grona, które startuje na Karowej. W tym miejscy chcemy gorąco podziękować firmie Easy Truck - naszemu partnerowi logistycznemu, bez pomocy której nasz upragniony występ nie byłby możliwy. Mamy nadzieję, że dobry wynik i występ na ulicy Karowej spełniły oczekiwania sponsora. Liczymy również, że w przyszłym roku będziemy mogli spotkać się z kibicami na rajdowych trasach.

Przemysław Żabka: Cóż, spotkał nas ogromny pech już na drugiej pętli. Przegub w naszym Peugeocierozpadło się, w skutek czego zostaliśmy wyeliminowany z rajdu. Myślę, że byłem dobrze przygotowany do startu. Moja forma była bardzo dobra i chciałem ostro walczyć. Natomiast doskonale zdaje sobie sprawę z tego, jak wiele czynników musi współdziałać, aby osiągnąć wynik. Tym razem miałem pecha. Tak się zdarza. Teraz jestem jeszcze bardziej spragniony walki, ponieważ odczuwam niedosyt. Bardzo dziękuje wszystkim fanom i kibicom za doping oraz wsparcie. Serdecznie dziękujemy naszym sponsorom: firmie Schomburg Polska Sp. z o.o, Inter-Truck Transport-spedycja LIPIŃSKI, firmie Citroen Zachorscy oraz firmie Expom za pomoc finansową, bez której by nas tutaj nie było. Dziękuję Norbertowi za doskonałe zgranie i świetnie wykonaną pracę oraz za zaufanie, dzięki któremu mogłem pokazać się na najsłynniejszym rajdzie w kraju. Chciałem także podziękować mojemu wspaniałemu Fotografowi i jego mega profesjonalnemu Asystentowi.

Norbert Kacprzak: Bardzo się cieszę, że udało się wystartować w Rajdzie Barbórka. Po raz kolejny poczuliśmy magię Barbórki, która pojawiła się w sobotę wraz z setkami kibiców, którzy mimo niskiej temperatury w niewiarygodny sposób dopingowali załogi na trasie. Podziękowania należą się naszym kibicom oraz wszystkim osobom, które wspierały nas swoją pomocą. Serdecznie dziękujemy naszym sponsorom: firmie Schomburg Polska Sp. z o.o, Inter-Truck Transport-spedycja LIPIŃSKI, firmie Citroen Zachorscy oraz firmie Expom, bez których by nas tutaj nie było.

Autor Andrzej Karaczun
Andrzej Karaczun
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków