Już podczas ostatniego salonu samochodowego w Paryżu na stoisku Mini prezentowany był corssover Countryman w wersji przygotowanej do udziału w rajdach. Pojazd ten jest efektem współpracy producenta z angielską firmą Prodrive. Nie będzie to jedyny przedstawiciel tej marki przygotowany do udziału w imprezach o najwyższa stawkę. Zespół BMW x-ride wraz z austriackim producentem Magna Steyr ukończył niedawno prace nad Mini All4 Racing, który wystartuje w Rajdzie Dakar 2011.

Pojazd ten ma nadwozie Countrymana, ale jego rozwiązania techniczne oparte są na BMW X3 CC. Mini jest o 10 cm krótszy i o 3 cm niższy. Tylny zwis nadwozia jest o 10 cm krótszy od BMW. Nadwozie wykonane zostało z kompozytów przez firmę Heggemann Autosport GmbH.

Do napędu zastosowano tak jak w przypadku BMW sześciocylindrowy silnik z turbodoładowaniem o pojemności skokowej 3.0 litra i mocy 315 KM (232 kW) i maksymalnym momencie obrotowym 710 Nm, który współpracuje z sekwencyjną przekładnią SADEV.

Egzemplarz ten zgłoszony został do 33. Rajdu Dakar 2011, a za jego kierownicą usiądzie doświadczony kierowca Guerlain Chicherit, nawigowany przez Michela Perina.

W zbliżającej się edycji Rajdu Dakar 2011 zespół BMW x-raid będzie miał najmocniejszą i najliczniejsza obsadę w swojej dotychczasowej historii.

Do udziału zgłoszono 7 samochodów osobowych – 6 BMW i jedno Mini, dwie ciężarówki – MAN i Kamaz, 8 ciężarówek serwisowych, sześć pojazdów towarzyszących oraz dwa z dziennikarzami. Cały zespół liczy prawie 80 osób.

Warto przypomnieć, iż w jednym BMW X3 CC wystartuje także polsko-belgijska załoga Orlen Teamu – Krzysztof Hołowczyc i Jean-Marc Fortin.