Tomek jest doświadczonym kierowcą, ma za sobą kilkanaście lat startów w RSMP, uczestniczył także w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Peugeot 207 S2000 zna doskonale, ścigał się nim (z sukcesami!) od 2008 roku. Daniel Dymurski, popularny „Lopez” powrócił do zespołu Peugeot w 2009 roku (wcześniej - w latach 2004 i 2005 - startował z Mariuszem Pelikańskim w Peugeot 206 S1600).
Kuchar i Dymurski bronić będą tytułu Mistrzów Polski w klasie Super 2000 oraz – dla Peugeot – w rankingu zespołów producenckich. Zamierzają także poprawić zajętą w 2009 roku drugą pozycję w klasyfikacjach: generalnej oraz zespołów sponsorskich.
Rajd Elmot – Krause rozegrany zostanie na klasycznych, doskonale znanych zawodnikom odcinkach specjalnych w okolicach Świdnicy.
- Przede wszystkim chciałem złożyć najszczersze kondolencje wszystkim rodzinom osób, które zginęły w katastrofie lotniczej w Smoleńsku – powiedział Tomasz Kuchar. To wielka tragedia, która w dalszym ciągu brzmi jak koszmarny sen. Jeśli chodzi o pierwszą rundę, Rajd Elmot, to mogę obiecać, że damy razem z Danielem i całym zespołem z siebie wszystko, i postaramy się osiągnąć jak najlepszy wynik. Trasy, jak zawsze w Górach Sowich, są niesamowicie wymagające, szybkie i „chytre”, poza tym jest bardzo mocna konkurencja, co też na pewno elektryzuje wszystkich fanów tego sportu. Oby walka trwała do ostatniego odcinka specjalnego. Do zobaczenia w nadchodzący weekend!
- Przyszedł czas na rozpoczęcie Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Niestety inaugurujący sezon Rajd Elmot przyjdzie nam rozpocząć w smutnej atmosferze i chciałbym, abyśmy wszyscy o tym pamiętali – dodał Daniel. Lista zgłoszeń przedstawia się imponująco i myślę, że rywalizacja na odcinkach specjalnych będzie bardzo zaciekła i wyrównana.
- W rozpoczynającym się sezonie fani sportów motorowych będą mogli ponownie zobaczyć Peugeot 207 Super 2000 na trasach Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski – komentuje Dorota Pajączkowska, PR Manager w Peugeot Polska. Naszym celem jest udział we wszystkich eliminacjach i oczywiście zdobycie tytułu Mistrzów Polski! Wierzymy, że mając doskonały samochód, doświadczoną załogę oraz zgrany zespół, jesteśmy w stanie nasze zamierzenia zrealizować. Sezon zapowiada się bardzo ciekawie, czekamy więc z niecierpliwością na pierwsze OS-y w malowniczych Górach Sowich!
Rajdowy samochód jest przygotowywany do startów w serwisie Peugeot Sport Polska przy alei Krakowskiej w Warszawie.
- Peugeot 207 S2000 poddawany jest od 2007 ciągłej ewolucji – wyjaśnia Grzegorz Targaszewski, szef techniczny zespołu Peugeot Sport Polska Rally Team. Dotyczy ona zarówno osiągów, jak i niezawodności. Do tej pory ukazało się czternaście załączników aktualizujących homologację sportową, na podstawie których możemy stosować kolejne ewolucje. Oczywiście dział Peugeot Sport Polska korzysta z nich w zależności od warunków i potrzeb. Na przykład silnik w naszym samochodzie to już trzecia ewolucja motoru Peugeot Sport.
Rajd Elmot – Krause, który z oczywistych względów przesunięty został o tydzień, zapowiada spore emocje. Na liście zgłoszeń pierwszej rundy RSMP znalazło się 60 załóg.
Zawodnicy będą mieli do przejechania 495,8 km, w tym dwanaście odcinków specjalnych (wszystkie po nawierzchni asfaltowej) o łącznej długości 154,5 km. Start rajdu nastąpi w sobotę, 24 kwietnia o godzinie 13.00 z Rynku w Świdnicy.
Pierwszego dnia rozegranych zostanie sześć OS-ów (71,1 km), drugiego – także sześć (63,4 km). Pierwsza załoga dotrze na metę w niedzielę 25 kwietnia około godziny 18.00. Wyniki znane będą tego dnia późnym wieczorem.
Zespół Peugeot Sport Polska Rally Team sponsorowany jest przez firmy: Peugeot Polska, Total, Luk, Teroson, Peugeot Finance, Proline, Dekra, Harvest oraz Pro Job.
SILNIK | |
Typ | EW 10 J4S |
Położenie | poprzeczne, z przodu |
Pojemność (ccm) | 1998 |
Ilość cylindrów | 4 |
Moc (KM) | 290 |
Moment obrotowy (Nm) | 260 |
Maksymalne obroty (obr./sek.) | 8500 |
Wtrysk | Magneti Marelli |
Dolot | jedna przepustnica |
Liczba zaworów | 16 |
PRZENIESIENIE NAPĘDU | |
Typ | napęd na cztery koła |
Sprzęgło | dwutarczowe |
Skrzynia biegów | sekwencyjna 6-biegowa |
Mechanizm różnicowy | dwa mechanizmy różnicowe samoblokujące |
KONSTRUKCJA | |
Struktura i materiały | nadwozie plus klatka bezpieczeństwa rurowa |
Zawieszenie przednie | Pseudo Mc Pherson, amortyzatory Peugeot |
Zawieszenie tylne | Pseudo Mc Pherson, amortyzatory Peugeot |
HAMULCE / UKŁAD KIEROWNICZY | |
Hamulce przednie | zaciski Brembo, czterotłoczkowe, średnica 300 (szutry) / 355 (asfalt) |
Hamulce tylne | zaciski Brembo, czterotłoczkowe, średnica 300 (szutry i asfalt) |
Układ kierowniczy | bezpośredni ze wspomaganiem hydraulicznym |
Koła na asfalt | 18 cali |
Koła na szuter | 15 cali |
WYMIARY | |
Długość (cm) | 403 |
Szerokość (cm) | 180 |
Rozstaw osi (cm) | 256 |
Ciężar (kg) | 1200 (wartość minimalna wg. regulaminu) |
Pojemność zbiornika paliwa | 80 |