Auto Świat Wiadomości Aktualności Rajd Elmot 2010: Tomasz Kuchar mierzy w tytuł

Rajd Elmot 2010: Tomasz Kuchar mierzy w tytuł

Autor Andrzej Karaczun
Andrzej Karaczun

Rozpoczyna się rywalizacja w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski 2010. W inaugurującym sezon Rajdzie Elmot – Krause wystartuje załoga Peugeot Sport Polska Rally Team. Zespół przystępuje do współzawodnictwa o zwycięstwo w tym samym składzie, co rok wcześniej. Peugeot 207 S2000 poprowadzi Tomasz Kuchar, a jego pilotem będzie Daniel Dymurski.

Rajd Elmot 2010: Tomasz Kuchar mierzy w tytuł
Auto Świat
Rajd Elmot 2010: Tomasz Kuchar mierzy w tytuł

Tomek jest doświadczonym kierowcą, ma za sobą kilkanaście lat startów w RSMP, uczestniczył także w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Peugeot 207 S2000 zna doskonale, ścigał się nim (z sukcesami!) od 2008 roku. Daniel Dymurski, popularny „Lopez” powrócił do zespołu Peugeot w 2009 roku (wcześniej - w latach 2004 i 2005 - startował z Mariuszem Pelikańskim w Peugeot 206 S1600).

Kuchar i Dymurski bronić będą tytułu Mistrzów Polski w klasie Super 2000 oraz – dla Peugeot – w rankingu zespołów producenckich. Zamierzają także poprawić zajętą w 2009 roku drugą pozycję w klasyfikacjach: generalnej oraz zespołów sponsorskich.

Rajd Elmot – Krause rozegrany zostanie na klasycznych, doskonale znanych zawodnikom odcinkach specjalnych w okolicach Świdnicy.

- Przede wszystkim chciałem złożyć najszczersze kondolencje wszystkim rodzinom osób, które zginęły w katastrofie lotniczej w Smoleńsku – powiedział Tomasz Kuchar. To wielka tragedia, która w dalszym ciągu brzmi jak koszmarny sen. Jeśli chodzi o pierwszą rundę, Rajd Elmot, to mogę obiecać, że damy razem z Danielem i całym zespołem z siebie wszystko, i postaramy się osiągnąć jak najlepszy wynik. Trasy, jak zawsze w Górach Sowich, są niesamowicie wymagające, szybkie i „chytre”, poza tym jest bardzo mocna konkurencja, co też na pewno elektryzuje wszystkich fanów tego sportu. Oby walka trwała do ostatniego odcinka specjalnego. Do zobaczenia w nadchodzący weekend!

- Przyszedł czas na rozpoczęcie Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Niestety inaugurujący sezon Rajd Elmot przyjdzie nam rozpocząć w smutnej atmosferze i chciałbym, abyśmy wszyscy o tym pamiętali – dodał Daniel. Lista zgłoszeń przedstawia się imponująco i myślę, że rywalizacja na odcinkach specjalnych będzie bardzo zaciekła i wyrównana.

- W rozpoczynającym się sezonie fani sportów motorowych będą mogli ponownie zobaczyć Peugeot 207 Super 2000 na trasach Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski – komentuje Dorota Pajączkowska, PR Manager w Peugeot Polska. Naszym celem jest udział we wszystkich eliminacjach i oczywiście zdobycie tytułu Mistrzów Polski! Wierzymy, że mając doskonały samochód, doświadczoną załogę oraz zgrany zespół, jesteśmy w stanie nasze zamierzenia zrealizować. Sezon zapowiada się bardzo ciekawie, czekamy więc z niecierpliwością na pierwsze OS-y w malowniczych Górach Sowich!

Rajdowy samochód jest przygotowywany do startów w serwisie Peugeot Sport Polska przy alei Krakowskiej w Warszawie.

- Peugeot 207 S2000 poddawany jest od 2007 ciągłej ewolucji – wyjaśnia Grzegorz Targaszewski, szef techniczny zespołu Peugeot Sport Polska Rally Team. Dotyczy ona zarówno osiągów, jak i niezawodności. Do tej pory ukazało się czternaście załączników aktualizujących homologację sportową, na podstawie których możemy stosować kolejne ewolucje. Oczywiście dział Peugeot Sport Polska korzysta z nich w zależności od warunków i potrzeb. Na przykład silnik w naszym samochodzie to już trzecia ewolucja motoru Peugeot Sport.

Rajd Elmot – Krause, który z oczywistych względów przesunięty został o tydzień, zapowiada spore emocje. Na liście zgłoszeń pierwszej rundy RSMP znalazło się 60 załóg.

Zawodnicy będą mieli do przejechania 495,8 km, w tym dwanaście odcinków specjalnych (wszystkie po nawierzchni asfaltowej) o łącznej długości 154,5 km. Start rajdu nastąpi w sobotę, 24 kwietnia o godzinie 13.00 z Rynku w Świdnicy.

Pierwszego dnia rozegranych zostanie sześć OS-ów (71,1 km), drugiego – także sześć (63,4 km). Pierwsza załoga dotrze na metę w niedzielę 25 kwietnia około godziny 18.00. Wyniki znane będą tego dnia późnym wieczorem.

Zespół Peugeot Sport Polska Rally Team sponsorowany jest przez firmy: Peugeot Polska, Total, Luk, Teroson, Peugeot Finance, Proline, Dekra, Harvest oraz Pro Job.

SILNIK
TypEW 10 J4S
Położeniepoprzeczne, z przodu
Pojemność (ccm)1998
Ilość cylindrów4
Moc (KM)290
Moment obrotowy (Nm)260
Maksymalne obroty (obr./sek.)8500
WtryskMagneti Marelli
Dolotjedna przepustnica
Liczba zaworów16
PRZENIESIENIE NAPĘDU
Typnapęd na cztery koła
Sprzęgłodwutarczowe
Skrzynia biegówsekwencyjna 6-biegowa
Mechanizm różnicowydwa mechanizmy różnicowe samoblokujące
KONSTRUKCJA
Struktura i materiałynadwozie plus klatka bezpieczeństwa rurowa
Zawieszenie przedniePseudo Mc Pherson, amortyzatory Peugeot
Zawieszenie tylnePseudo Mc Pherson, amortyzatory Peugeot
HAMULCE / UKŁAD KIEROWNICZY
Hamulce przedniezaciski Brembo, czterotłoczkowe, średnica 300 (szutry) / 355 (asfalt)
Hamulce tylnezaciski Brembo, czterotłoczkowe, średnica 300 (szutry i asfalt)
Układ kierowniczybezpośredni ze wspomaganiem hydraulicznym
Koła na asfalt18 cali
Koła na szuter15 cali
WYMIARY
Długość (cm)403
Szerokość (cm)180
Rozstaw osi (cm)256
Ciężar (kg)1200 (wartość minimalna wg. regulaminu)
Pojemność zbiornika paliwa80
Autor Andrzej Karaczun
Andrzej Karaczun