Tomek jest doświadczonym kierowcą, ma za sobą kilkanaście lat startów w RSMP, uczestniczył także w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Peugeot 207 S2000 zna doskonale, ścigał się nim (z sukcesami!) od 2008 roku. Daniel Dymurski, popularny „Lopez” powrócił do zespołu Peugeot w 2009 roku (wcześniej - w latach 2004 i 2005 - startował z Mariuszem Pelikańskim w Peugeot 206 S1600).

Kuchar i Dymurski bronić będą tytułu Mistrzów Polski w klasie Super 2000 oraz – dla Peugeot – w rankingu zespołów producenckich. Zamierzają także poprawić zajętą w 2009 roku drugą pozycję w klasyfikacjach: generalnej oraz zespołów sponsorskich.

Rajd Elmot – Krause rozegrany zostanie na klasycznych, doskonale znanych zawodnikom odcinkach specjalnych w okolicach Świdnicy.

- Przede wszystkim chciałem złożyć najszczersze kondolencje wszystkim rodzinom osób, które zginęły w katastrofie lotniczej w Smoleńsku – powiedział Tomasz Kuchar. To wielka tragedia, która w dalszym ciągu brzmi jak koszmarny sen. Jeśli chodzi o pierwszą rundę, Rajd Elmot, to mogę obiecać, że damy razem z Danielem i całym zespołem z siebie wszystko, i postaramy się osiągnąć jak najlepszy wynik. Trasy, jak zawsze w Górach Sowich, są niesamowicie wymagające, szybkie i „chytre”, poza tym jest bardzo mocna konkurencja, co też na pewno elektryzuje wszystkich fanów tego sportu. Oby walka trwała do ostatniego odcinka specjalnego. Do zobaczenia w nadchodzący weekend!

- Przyszedł czas na rozpoczęcie Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Niestety inaugurujący sezon Rajd Elmot przyjdzie nam rozpocząć w smutnej atmosferze i chciałbym, abyśmy wszyscy o tym pamiętali – dodał Daniel. Lista zgłoszeń przedstawia się imponująco i myślę, że rywalizacja na odcinkach specjalnych będzie bardzo zaciekła i wyrównana.

- W rozpoczynającym się sezonie fani sportów motorowych będą mogli ponownie zobaczyć Peugeot 207 Super 2000 na trasach Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski – komentuje Dorota Pajączkowska, PR Manager w Peugeot Polska. Naszym celem jest udział we wszystkich eliminacjach i oczywiście zdobycie tytułu Mistrzów Polski! Wierzymy, że mając doskonały samochód, doświadczoną załogę oraz zgrany zespół, jesteśmy w stanie nasze zamierzenia zrealizować. Sezon zapowiada się bardzo ciekawie, czekamy więc z niecierpliwością na pierwsze OS-y w malowniczych Górach Sowich!

Rajdowy samochód jest przygotowywany do startów w serwisie Peugeot Sport Polska przy alei Krakowskiej w Warszawie.

- Peugeot 207 S2000 poddawany jest od 2007 ciągłej ewolucji – wyjaśnia Grzegorz Targaszewski, szef techniczny zespołu Peugeot Sport Polska Rally Team. Dotyczy ona zarówno osiągów, jak i niezawodności. Do tej pory ukazało się czternaście załączników aktualizujących homologację sportową, na podstawie których możemy stosować kolejne ewolucje. Oczywiście dział Peugeot Sport Polska korzysta z nich w zależności od warunków i potrzeb. Na przykład silnik w naszym samochodzie to już trzecia ewolucja motoru Peugeot Sport.

Rajd Elmot – Krause, który z oczywistych względów przesunięty został o tydzień, zapowiada spore emocje. Na liście zgłoszeń pierwszej rundy RSMP znalazło się 60 załóg.

Zawodnicy będą mieli do przejechania 495,8 km, w tym dwanaście odcinków specjalnych (wszystkie po nawierzchni asfaltowej) o łącznej długości 154,5 km. Start rajdu nastąpi w sobotę, 24 kwietnia o godzinie 13.00 z Rynku w Świdnicy.

Pierwszego dnia rozegranych zostanie sześć OS-ów (71,1 km), drugiego – także sześć (63,4 km). Pierwsza załoga dotrze na metę w niedzielę 25 kwietnia około godziny 18.00. Wyniki znane będą tego dnia późnym wieczorem.

Zespół Peugeot Sport Polska Rally Team sponsorowany jest przez firmy: Peugeot Polska, Total, Luk, Teroson, Peugeot Finance, Proline, Dekra, Harvest oraz Pro Job.

SILNIK
Typ EW 10 J4S
Położenie poprzeczne, z przodu
Pojemność (ccm) 1998
Ilość cylindrów 4
Moc (KM) 290
Moment obrotowy (Nm) 260
Maksymalne obroty (obr./sek.) 8500
Wtrysk Magneti Marelli
Dolot jedna przepustnica
Liczba zaworów 16
PRZENIESIENIE NAPĘDU
Typ napęd na cztery koła
Sprzęgło dwutarczowe
Skrzynia biegów sekwencyjna 6-biegowa
Mechanizm różnicowy dwa mechanizmy różnicowe samoblokujące
KONSTRUKCJA
Struktura i materiały nadwozie plus klatka bezpieczeństwa rurowa
Zawieszenie przednie Pseudo Mc Pherson, amortyzatory Peugeot
Zawieszenie tylne Pseudo Mc Pherson, amortyzatory Peugeot
HAMULCE / UKŁAD KIEROWNICZY
Hamulce przednie zaciski Brembo, czterotłoczkowe, średnica 300 (szutry) / 355 (asfalt)
Hamulce tylne zaciski Brembo, czterotłoczkowe, średnica 300 (szutry i asfalt)
Układ kierowniczy bezpośredni ze wspomaganiem hydraulicznym
Koła na asfalt 18 cali
Koła na szuter 15 cali
WYMIARY
Długość (cm) 403
Szerokość (cm) 180
Rozstaw osi (cm) 256
Ciężar (kg) 1200 (wartość minimalna wg. regulaminu)
Pojemność zbiornika paliwa 80