Na wstępie wyjaśnienie - otrzymaliśmy bowiem zapytania od Czytelników, dlaczego w Rajdzie Mazowieckim prowadzone były dwie klasyfikacje. Otóż zawody stanowiły drugą rundę Pucharu Polskiego Związku Motorowego, były więc imprezą oficjalną, podczas której kierowcy posiadający licencję krajowa walczyli o punkty do końcowej klasyfikacji. Jednak tradycją takich zawodów stało się, że uczestniczą w nich także załogi posiadające licencje wyższe –międzynarodowe. Ich start jest jednak traktowany towarzysko. Walczą jedynie o prestiż, nie są natomiast umieszczani – mimo, że zazwyczaj osiągają zdecydowanie lepsze czasy niż ich koledzy w pucharze - w oficjalnej klasyfikacji rajdu.
Jak już informowaliśmy na naszych łamach, klasa Gości był w tym roku bardzo licznie (i silnie!) obsadzona, a wygrali ją Piotrowie Maciejewski i Kowalski przed kuzynami Pawłem Dytko i Tomaszem Dytko oraz Stefanem Karnabalem i Michałem Kuśnierzem. Nagrodę dla najlepszego kierowcy – kobiety otrzymała Majka Szpotańska.
Na starcie 7. rajdu Mazowieckiego stanęło łącznie aż 97 załóg, co w dzisiejszych, trudnych czasach dla sportu samochodowego jest ewenementem. Rywalizacja na trasie była interesująca i zacięta, ale podczas zawodów nie doszło do żadnych wypadków. Zdarzały się drobne incydenty – jedna z czołowych załóg wykąpała na przykład swój samochód w jeziorku, ale rajd przebiegł – co jest najważniejsze bezpiecznie!
Podkreślał to wielokrotnie jego dyrektor Marek Pawłowski. Znany i ceniony działacz zebrał zresztą wielkie gratulacje od zawodników za sprawne przeprowadzenie imprezy. Rajd podobał się praktycznie wszystkim! Duże brawa dla organizatorów z Automobilklubu Polski. Dobrym "duchem" zawodów był niewątpliwie Wiesław Leśniak!
Jeśli chodzi o stronę sportową, to zawodnicy mieli do przejechania osiem odcinków specjalnych. Po trzykrotnym pokonaniu OS Maciejowice oraz dwukrotnym prób Wilga i Sobienie – Jeziory, rajdowe samochody zameldowały się w Otwocku, gdzie w obecności kilku tysięcy kibiców ścigano się po ulicach miasta.
Ale po kolei. Pierwszy OS wygrali Mariusz Nowocień i Michał Marcula. Załoga jadąca Peugeotem 306 S16 należała do faworytów, bowiem wygrała w lutym pierwszą rundę Pucharu PZM. Drugie miejsce zajęli Michał Rechnio i Marek Bała w Citroënie Saxo, a trzecie Mariusz Małyszczycki i Paweł Raczak w Citroënie C2 - R2. Jak się później okazało – właśnie te trzy załogi do końca nadawały ton rywalizacji i ostatecznie stanęły na podium (choć w innej kolejności...). Mimo przejechania piętnastu kilometrów, różnice w czołówce były nieznaczne.
Na kolejnych trzech próbach wymienione trzy załogi zawsze były w „trójce”, zamieniając się miejscami – każda z nich wygrała jeden odcinek!
OS 5 padł łupem Radosława Ćwięczka i Rafała Ćwięczka w N-grupowym Peugeocie 106 Rallye, co należy uznać za niespodziankę. Na kolejnych trzech odcinkach sytuacja wróciła do normy – ponownie liczyły się tylko załogi Małuszczycki i Raczak, Rechnio i Bała oraz Nowocień i Marcula.
Klasą dla siebie byli jednak Mariusz Małuszycki i Paweł Raczak, którzy w sumie wygrali cztery odcinki i odnieśli pewne zwycięstwo w klasyfikacji generalnej i klasie A6. Nowy Citroën C2 - R2 okazał się poza zasięgiem rywali, wyprzedzając model Saxo oraz Peugeota 306 S16. Drugie miejsce zajęli bowiem Michał Rechnio i Marek Bała, a dopiero trzecie Mariusz Nowocień i Michał Marcula.
- Fajny rajd, szybki i wymagający dla samochodu – powiedział Mariusz Małoszczycki. Nie spodziewałem się takiego wyniku, więc tym większa radość. Samochód sprawował się doskonale.
- Wystartowałem, bo chciałem się sprawdzić – śmiał się Michał Rechnio. Jestem pilotem i chciałem na swoim terenie pokazać się znajomym w innej roli. Wynik jest doskonały!
- To był rajd dla mocnych samochodów – wyjaśniał Mariusz Nowocień. Najważniejsze, że obroniliśmy prowadzenie w klasyfikacji Pucharu PZM.
Metę 7. rajdu Warszawskiego osiągnęło 51 samochodów Pucharu PZM oraz siedemnaście pojazdów „gości”.
- Cieszymy się, że bazą Rajdu Mazowieckiego jest nasze miasto – powiedział prezydent Otwocka, Zbigniew Szczepaniak. Odcinek uliczny od lat gromadzi tysiące kibiców, staramy się go pogodzić z wiosennym piknikiem. Zapraszamy wszystkich rajdowców do Otwocka znów za rok!
- Dziękuję wszystkim, którzy przyczynili się do tego, że zawody można uznać za udane - powiedział Marek Pawłowski. Dziękuję sędziom i osobom z zabezpiecznia trasy, władzom lokalnym powiatów otwockiego i garwolińskiego - nie sposób wymienić wszystkich gmin, których przedstawiciele potraktowali nas życzliwie. Dziękuję policji i straży miejskiej. Rajd to ogromne przedwsięwzięcie, w którym uczestniczą setki ludzi... Głównymi aktorami widowiska byli zawodnicy: to ich wspaniała rywalizacja sprawiła radość tysiącom kibiców, którzy przybyli, aby obserwować zawody. Gratruluję wszystkim, którzy osiągnęli metę, przegranym życzę sukcesów za rok. Już dziś zapraszam na ósmy Rajd Mazowiecki! A wszystkie zgłoszone mi uwagi do organizacji - przyjmuję z pokorą...
Przypomnijmy, że w skład ZSS na rajdzie wchodzili: Grzegorz Lewandowski, Andrzej Górski i Leszek Biegus, zaś obserwatorem PZM był
Sponsorami 7. Rajdu Mazowieckiego były między innymi firmy: Tedex Production, Nivette, Express rent a Car, Ekopak – Jatne S.A., Ekopak plus, Toyota Włochy, PC help, Rally Communication, Seger, Ramondis, Schnug, JB, Hurtownia EB, Otwockie Centrum Kultury, Star Fax, Eha Pol, sklep z artykułami dekoracyjnymi Warszawa - Pańska 85 oraz miasto Otwock i Starostwo Otwockie.
Samochodem Biura Prasowego był Citroën C4 2,0 HDI.
W poszczególnych klasach zwyciężyli:
RWD-3: Konrad Kwiatkowski i Marcin Bąk (BMW 318S);N 0: Daniel Kamieński i Paweł Hankiewicz;N 2: Grzegorz Świątecki i Piotr Walczak;N 3: Mariusz Nowicień i Michał Marcula;A 0: Grzegorz Warkowski i Tomasz Matusik;A 6; Mariusz Małyszczycki i Tomasz Raczak;A 7: Sławomir Sawicki i Robert Hundla;Klasyfikacja klubowa: Autoklub Krakowski.
WYNIKI 7. RAJDU MAZOWIECKIEGO
Nr startowyKierowca (Auto) Czas1. Mariusz Małyszczycki i Paweł Raczak (Citroën C2 – R2) 46.36,2 min.2.Michał Rechnio i Marek Bała (Citroën Saxo) strata 20,5 s.3.Mariusz Nowocień i Michał Marcula (Peugeot 306 S16)) 30,9 s.4. Sławomir Sawicki i Robert Hundla (Renault Clio Sport)43,7 s.5. Szymon Piękoś i Bogusław Browiński (Honda Civic)59,4 s.6.Arkadiusz Urbanowicz i Tomasz Borko (Opel Astra GSi)1.09,3 min.7.Paweł Melon i Marcin Melon (Opel Astra II OPC)2.00,2 min.8.Adrian Mikiewicz i Adam Kopyciński (Opel Astra GSi)2.06,4 min.9.Grzegorz Świątecki i piotr Walczak (Citroën Saxo VTS)2.11,0 min.10.Maciej Krzyszycha i Grzegorz Gołda (Peugeot 206 XS)2.18,5 min.22. Jagna Stankiewicz i Wojciech Brejlak (Opel Astra GSi) 3.37,5