Pierwszy odcinek specjalny (3,87 km): na prologu najszybsi okazali się Giandomenico Basso i Mitia Dotta (Fiat Punto Abarth S2000). Włosi zostali pierwszymi liderami z przewagą - 3,7 sekundy traca do nich Renato Travaglia i Lorenzo Granai (Peugeot 207 S2000), a 7, 5 sekundy- Andrea Dallavilla i Tommaso Rocco (Peugeot 207 S2000).

Michał Sołowow i Maciej Baran (Peugeot 207 S2000) spisali się dzielnie, zajmując dziewiąte miejsce ze stratą 13,4 do zwycięzców.

Drugi odcinek specjalny (14,3 km): wygrali Tobia Cavallinii i Sauro Farnocchia (Peugeot 207 S2000). Alfonso Benedetto i Alessandro Michelet(Peugeot 207 S2000) stracili 1,3 sek., a Renato Travaglia i Lorenzo Granai - 3,4 sek.

Travaglia został nowym liderem, wyprzedzając Basso o 1,9 sek.

Michał Sołowowi Maciej Baran ukończyli odcinek na dziewiątym miejscu (10,6 sek.). W klasyfikacji zajmują ósme miejsce 1,6 sek.

Trzeci odcinek specjalny (18,76 km): ponowne zwycięstwo odnieśli Tobia Cavallinii i Sauro Farnocchia, co pozwoliło im objąć przodownictwo w zawodach. Drudzy na mecie byli Giandomenico Basso i Mitia Dotta (7,5 sek.), a trzeci - Renato Travaglia i Lorenzo Granai (10,2 sek.). Taka jest też kolejność w rajdzie: Basso traci do lidera 2,0 sek., a Travaglia - 2,8 sek.

Michał i maciek dojechali na wysokim siódmym miejscu (22,3 sek.) i taką pozycją zajmują obecnie w punktacji zawodów (31,8 sek.).

Czwarty odcinek specjalny (11,3 km): ponownie najszybsi Tobia Cavallinii i Sauro Farnocchia. Liderzy mają 4,3 sek. przewagi nad drugimi Giandomenico Basso i Mitią Dottą, którzy na próbie uzyskali drugi czas. Trzecie miejsce na OS-ie zajęli Manzini Cristiano i Lucchi Michele (Peugeot 207 S2000).

Sołowow i baran osiągnęli dziewiąty czas przejazdu (10,8 sek.), ale utrzymali siódme miejsce w rajdzie (42,6 sek.).

Piaty odcinek specjalny (14,3 km): ponowny przejazd próby zakończył się sukcesem załogi Giandomenico Basso i Mitia Dotta. Wpływ na wyniki miała pogoda - niektóre załogi jechały po suchym, inne w deszczu.

Włosi odzyskali pozycję liderów. Drudzy na mecie OS-u Renato Travaglia i Lorenzo Granai oraz dotychczasowi liderzy Tobia Cavallinii i Sauro Farnocchia tracą do nich 5,1 sekundy.

Alessandro Perico i Fabrizio Carrara (Peugeot 207 S2000) zajęli na próbie trzecie miejsce.

Michał Sołowow i Maciej Baran utrzymali siódme miejsce w klasyfikacji (52,0 sek.), choć na odcinku uzyskali jedenasty czas (13,7 sek.).

Szósty odcinek specjalny (18,76 km): Giandomenico Basso i Mitia Dotta mieli problemy techniczne i stracili przodownictwo.

Odcinek wygrali i liderami zostali Renato Travaglia i Lorenzo Granai. Basso i Dotta tracą 7,4 sekundy. Na trzecie miejsce awansowali Marco Signor i Maurizio Barone (Fiat Grande Punto S2000) - strata 25,9 sekundy.

Michał Sołowow i Maciej Baran przebili oponę i stracili 57,4 sekundy (16. miejsce na próbie). Polacy spadli w klasyfikacji na ósmą pozycję (1.44,3 minuty).

W punktacji Mistrzostw Europy Michał i Maciek utrzymali trzecie miejsce, ale tuż za nimi są Corrado Fontana i Carlo Cassina (Peugeot 207 S2000), których strata wynosi tylko 4,3 sekundy.

Siódmy odcinek specjalny (11,3 km): Giandomenico Basso i Mitia Dotta wygrali ostatnią próbę etapu, ale liderami pozostali Renato Travaglia i Lorenzo Granai. Rożnica pomiędzy włoskimi załogami wynosi obecnie 1,8 sek.

Trzecie miejsca na OS-ie zajęli Signor i Maurizio Barone i taka pozycję zajmują w klasyfikacji (strata 34,1 sek.).

Michał Sołowow i Maciej Baran osiągnęli metę próby na dwunastym miejscu (20,6 sek.), Niestety Polacy spadli w klasyfikacji na dziewiąte miejsce (1.59,3), a w Mistrzostwach Europy - na czwarte. Nie otrzymają więc dodatkowego punktu za etap, ale ich strata do wyprzedzającej ich załogi Corrado Fontana i Carlo Cassina wynosi zaledwie 3,4 sekundy.

W pierwszej "dziesiątce" jest osiem Peugeoów 207 S200 i dwa Fiaty Punto Abarth S2000...Nieoficjalna klasyfikacja po 1. etapie