W takiej kolejności kierowcy z Półwyspu Apenińskiego zajmują aktualnie trzy pierwsze miejsca w klasyfikacji mistrzostw starego kontynentu i z pewnością przyjeżdżają do Mikołajek, aby powiększyć swój dorobek punktowy.

Na Włochów, a także Antonina Tlustaka (Skoda Fabia S2000) z Czech czy Jurija Protasowa z Ukrainy czeka jednak cała polska czołówka. Aż czterech zawodników znad Wisły zgłosiło się do Mistrzostw Europy. Do Michała Sołowowa (Ford Fiesta S2000) oraz Macieja Oleksowicza (Ford Fiesta S2000) dołączyli także Kajetan Kajetanowicz (Subaru Impreza) oraz Szymon Ruta (Peugeot 207 S2000). Każdy z nich ma w swoim programie minimum pięć rajdów z kalendarza mistrzostw Europy, a Sołowow, Kajetanowicz i Ruta właśnie od Rajdu Polski rozpoczynają swoje starty w tym cyklu.

Poza wymienioną dziewiątką kierowców jeszcze kilku innych aspiruje do końcowego zwycięstwa w Mikołajkach. Krzysztof Hołowczyc (Peugeot 207 S2000) po znakomitym występie w ubiegłym roku i tym razem należy do grona faworytów. Hołek już trzykrotnie triumfował w Rajdzie Polski (1996, 1998, 2005), a przed trzema laty tylko uszkodzone koło na ostatnim oesie pozbawiło go czwartego triumfu i wyrównania rekordu Sobiesława Zasady, który w polskim klasyku zwyciężał czterokrotnie (1964, 1967,1969, 1971).

O trzecie zwycięstwo w rajdzie będzie walczył Leszek Kuzaj (Skoda Fabia S2000), który poprzednio wygrywał w latach 2001 i 2006. Na najwyższym stopniu podium w Rajdzie Polski nie stanęli jeszcze Michał Kościuszko (Skoda Fabia S2000), Tomasz Kuchar (Peugeot 207 S2000) oraz trzykrotny mistrz Polski Bryan Bouffier (Peugeot 207 S2000), ale każdego z nich stać na sukces w Mikołajkach.

Interesującą rywalizację zobaczymy z pewnością w Pucharze Citroena C2R2. Startujące w nim załogi będą próbowały przeszkodzić duetowi braci Bębenków w odniesieniu trzeciego z rzędu zwycięstwa w tej klasie. Czeka ich bardzo trudne zadanie, bowiem utytułowana załoga z Bochni świetnie czuje sie na mazurskich szutrach co potwierdziła pierwszym miejscem w klasyfikacji generalnej w sezonie 2008.

Już dawno aż tak wielu zawodników nie pretendowało do zwycięstwa w Rajdzie Polski. To zapowiada pasjonującą walkę o czołowe lokaty. Podczas trzydniowej rywalizacji (4-6 czerwca) zawodnicy będą mieli do pokonania 864 kilometry trasy, w tym 16 odcinków specjalnych o długości ponad 255 km. Aż czterokrotnie rajdowe załogi zobaczymy na torze w Mikołajkach.