Renault Arkana ma 4568 mm długości, 1820 mm szerokości, 1571 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi 2720 mm, a prześwit - niespełna 20 cm (199 mm). Bagażnik ma pojemność 513 l, a w wersji hybrydowej 145 KM – 480 l. Te wymiary sytuują Arkanę w segmencie C, a w gamie francuskiej marki pomiędzy Koleosem a Kadjarem.

Renault Arkana - trzy hybrydy i trzy wersje wyposażenia

Nowy model oferowany będzie z trzema rodzajami napędu hybrydowego, przy czym wersja E-TECH 145 Hybrid jest pełną hybrydą, a wersje TCe 140 i TCe 160 to mikrohybrydy, w których rozrusznik-alternator wspomaga silnik spalinowy podczas ruszania i przyspieszania (dostarcza dodatkowo 10 KM mocy i 20 Nm momentu).

Renault Arkana oferowany będzie w trzech wersjach wyposażenia: Zen, Intens i R.S. Line.

Podstawowa wersja Zen z silnikiem 1.3 TCe 140 KM wyceniona została na 111 900 zł. Bogatsza wersja wyposażeniowa Intens kosztuje 122 900 zł, a najbogatsza R.S. Line – 134 900 zł.

Hybrydowe Renault Arkana o łącznej mocy napędu 145 KM kosztuje 119 900 zł w podstawowej wersji Zen, 130 900 zł – wersja Intens i 142 900 zł za R.S. Line.

Auto oferowane będzie w 7 kolorach, przy czym pomarańczowy zarezerwowany jest tylko dla wersji R.S. Line.

Renault Arkana - to nie jest ten sam SUV, co w Rosji

Renault o nazwie Arkana znane jest od 2018 r. – pojawiło się w Rosji i tam jest produkowane na lokalny rynek. Jest to jednak zupełnie inne auto, niż to wprowadzane obecnie na rynki europejskie. Starsza wersja bazuje na płycie podłogowej Dacii Duster, z tego modelu pochodzi też wnętrze. Nowa Arkana zbudowana jest na innej płycie, ma nowoczesne wnętrze i wiele rozwiązań wspomagających kierowcę, m.in. system Easy Drive. Produkowana jest w Korei Południowej.

Renault Arkanę można będzie zamawiać u polskich dilerów od maja, a w salonach pojawi się w czerwcu. Wersja 160-konna zapowiadana jest na październik.