Nowe Ranult Magane CC, podobnie jak pozostałe wersje gamy, zostało zaprojektowane w centrum stylistycznym Renault pod Paryżem. Wykorzystuje tę samą płytę podłogową, a wygląd nadwozia jednoznacznie pozwala uznaç je za członka rodziny Mégane. Widać to zwłaszcza w przedniej części z charakterystycznym układem świateł i matowymi, chromowanymi obramowaniami wlotów powietrza w zderzaku, wyraźnie nawiązującymi do usportowionej odmiany 3-drzwiowej, czyli coupé.
Różnice ze względów oczywistych sprowadzają się do tylnej części nadwozia oraz składanego elektrycznie dachu, który – podobnie jak w obecnej generacji modelu – chowany jest pod klapą bagażnika. Trzeba przyznać, że zarówno jako kabriolet, jak i coupé Mégane CC prezentuje się bardzo atrakcyjnie i z pewnością to właśnie stylistyka nadwozia będzie jednym z największych atutów modelu.
We wnętrzu są miejsca dla czworga dorosłych pasażerów, a pod względem pakietów opcji i elementów wykończeniowych auto nie będzie odbiegać od pozostałych modeli gamy. Taka sama będzie deska rozdzielcza z zestawem analogowo-cyfrowych zegarów oraz profilowane, sportowe fotele przednie. W wyposażeniu samochodu będą mogły znaleźć się takie elementy, jak: automatyczny hamulec postojowy, karta hands free, pozwalająca na otwarcie i uruchomienie auta oraz jego automatyczne zamknięcie, kiedy właściciel oddali się od pojazdu, do wyboru kilka systemów rozrywkowo-informacyjnych (m.in. RadioSat Classic, nawigacja Carminat Bluetooth z 7-calowym kolorowym ekranem na konsoli środkowej, system audio 3D Sound by Arkamys Bluetooth), gniazdo RCA umożliwiające podłączenie zewnętrznych odtwarzaczy muzycznych, manualna lub automatyczna klimatyzacja (dwustrefowa z trybami pracy Soft, Auto i Fast).
Za bezpieczeństwo pasażerów odpowiadać będą m.in. ABS z układem wspomagania nagłego hamowania, system kontroli stabilności ESC (Electronic Stability Control) z funkcją kontroli podsterowności oraz system Renault Protection trzeciej generacji (SRP3), obejmujący m.in.: podwójne napinacze pasów bezpieczeństwa, ograniczniki napięcia pasów, airbagi o dwustopniowym wypełnianiu zależnym od siły zderzenia, poduszki powietrzne zapobiegające nurkowaniu na przednich fotelach, zagłówki nowej generacji zapewniające lepszą ochronę podczas uderzeń w tył auta, chroniące pasażerów w razie dachowania wysuwane automatycznie pałąki antykapotażowe za tylnymi zagłówkami czy wreszcie specjalne, boczne poduszki powietrzne chroniące głowę, klatkę piersiową i miednicę podczas uderzeń w bok samochodu.
W konstrukcji układu jezdnego nowego modelu zastosowano z przodu kolumny McPhersona z trójkątnym wahaczem dolnym i stabilizatorem, a z tyłu oś sprężystą o programowanym ugięciu (belkę skrętną). Charakterystyka pracy zawieszenia ma być zbliżona do typowej dla 3-drzwiowego coupé, co oznacza sztywniejsze nastawy amortyzatorów i pewniejsze zachowanie podczas dynamicznej jazdy. Dobre wyczucie auta zapewni też układ kierowniczy z elektrycznym wspomaganiem.
Według wstępnych informacji gama jednostek napędowych w CC będzie taka sama jak w hatchbacku. Do wyboru będzie zatem 5 diesli o pojemnościach: 1,5 (85 i 105 KM), 1,9 (130 KM) i 2,0 l w odmianach 150 oraz 160 KM, a także 3 benzynowe: 1.4, 1.4 TCe i 2.0 TCe o mocach odpowiednio 110, 130 i 180 KM. Wszystkie silniki z wyjątkiem podstawowego wysokoprężnego współpracować będą z 6-biegowymi skrzyniami manualnymi. "Automat" wystąpi tylko w 150-konnej wersji 2.0. Więcej szczegółów poznamy wiosną 2010 roku.