Auto Świat Wiadomości Aktualności Renault Megane przeszło zmiany

Renault Megane przeszło zmiany

Renault modernizuje rodzinę modeli Megane. Z przodu francuski kompakt ma m.in. nowe światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED, a pod jego maskę trafiły trzy nowe silniki Energy.

Renault Megane 2012
Onet
Renault Megane 2012

Stylistyka Renault Megane została nieco zmieniona, zapewniając mu bardziej nowoczesny wygląd. Przód samochodu zdobią reflektory wyposażone w światła do jazdy dziennej z diodami LED. Przedni zderzak otrzymał wykończenie w kolorze czarnym błyszczącym, z chromowanymi elementami ozdobnymi.

Wnętrze wzbogacone zostało o nowe wzory tapicerek tkaninowych oraz skórzanych łączonych z elementami alcantary i skóry ekologicznej. Całkowicie zmieniona została także gama obręczy kół, a gama dostępnych kolorów nadwozia wzbogacona o dwa nowe kolory: Niebieski Majorelle i Biała Perła.

Z uwagi na duży sukces serii limitowanej Bose Edition w roku 2011 obecnie będzie ona stanowić oddzielny poziom wyposażenia.

Megane 2012 jest pierwszym modelem z ofertą trzech nowych silników Energy (w zależności od kraju) pozwalających połączyć przyjemność prowadzenia z niskim zużyciem paliwa. Silniki te, stworzone w oparciu o zasadę downsizingu nowej generacji, przy wykorzystaniu doświadczenia Renault w Formule 1, wyposażone zostały w szereg rozwiązań, takich jak system Stop&Start z układem odzyskiwania energii przy zwalnianiu/hamowaniu. Poziom emisji hałasu jest dwukrotnie niższy w porównaniu do silników poprzedniej generacji.

Renault Energy TCe 115 to pierwszy benzynowy, doładowany silnik Renault z bezpośrednim wtryskiem, łączący wysokie osiągi z niewielkim zużyciem paliwa. Ta nowa jednostka o pojemności 1198 cm3, wprowadzana na miejsce silnika 1.6 16V, odznacza się wyższymi od niego osiągami (+ 5 KM, + 40 Nm). Dysponuje mocą 115 KM i maksymalnym momentem obrotowym 190 Nm, z czego 90% jest dostępne już od 1 650 obr./min. Napędzane tym silnikiem Renault Megane 2012 zużywa zaledwie 5,3 l/100 km w cyklu NEDC, co jest rekordowym wynikiem dla benzynowych modeli tej kategorii, pozwalającym oszczędzić blisko 1,5 l/100 km. Wynoszący około 1 000 km zasięg jest zbliżony do zasięgu modeli z silnikiem wysokoprężnym.

Megane 2012 dysponować będzie także dwoma silnikami wysokoprężnymi, oferującymi dużą przyjemność prowadzenia przy rekordowo niskim zużyciu paliwa.

Najlepiej sprzedająca się w Mégane jednostka 1.5 dCi została zmodyfikowana - pojawiły się w niej wszystkie nowe rozwiązania technologiczne, wprowadzone po raz pierwszy w zeszłym roku dla modeli Scénic i Grand Scénic w silniku Energy dCi 130, pozwalające obniżyć zużycie paliwa do 3,8 l/100 km w cyklu mieszanym, co stanowi spadek o blisko 12%. Osiągi pojazdu utrzymane zostały na niezmienionym poziomie dzięki zwiększonemu momentowi obrotowemu (260 Nm, tj. o 20 Nm więcej, dostępnych już od 1 750 obr./min).

Najmocniejszy w swojej kategorii, osiągający moc 130 KM i maksymalny moment obrotowy 320 Nm silnik wysokoprężny 1.6 l zapewnia dużą przyjemność jazdy oraz wyróżnia się zdecydowanymi, dynamicznymi przyspieszeniami już od 1 750 obr./min. Zamontowany w Mégane zużywa 4,0 l/100 km w cyklu mieszanym, o 20% mniej w porównaniu do poprzedniej jednostki 1.9 dCi 130 oraz emituje zaledwie 104 g CO2/km.

Wzorem Renault Scénic i Grand Scénic, również Mégane Gama 2012 zostaje wyposażona w Visio System. System ten, współpracujący z umieszczoną za przednią szybą, na tylnej stronie lusterka wstecznego kamerą, poprawia widoczność podczas jazdy w nocy oraz pozwala kierowcy zachować pełną czujność, łącząc - jako pierwszy tego rodzaju system na rynku - dwie funkcje: automatycznej zmiany świateł drogowych na mijania i kontroli pasa ruchu. Ponadto nowe Megane otrzymało system wspomagania przy ruszaniu, system wspomagania parkowania wzbogacony o kamerę cofania oraz automatyczną, dwustrefową klimatyzację wyposażoną w czujnik Air Quality Sensor kontrolujący jakość powietrza we wnętrzu i samoczynnie odcinający jego dopływ z zewnątrz.

Mégane R.S. 2012: większa moc i moment obrotowy

Dzięki zastosowanemu w Renault Megane R.S. 2012 systemowi R.S. Dynamic Management możliwe jest wykorzystanie dodatkowych 15 KM mocy i 20 Nm momentu obrotowego. Po włączeniu trybu sportowego kierowca uzyskuje dostęp do pełnej mocy 265 KM/195 kW i maksymalnego momentu obrotowego 360 Nm, czyli wartości fabrycznych dla serii limitowanej Trophy - w połączeniu z bardziej precyzyjną reakcją na wciśnięcie pedału gazu. Uzupełnieniem tych rozwiązań jest zmodyfikowane, specyficzne dla Mégane R.S. brzmienie układu wydechowego. Bardziej otwarty tłumik wydechu w połączeniu ze wzmocnionym modułem soundpipe przyczyniają się do zapewnienia Mégane R.S. Gama 2012 pożądanego brzmienia w każdym zakresie obrotów.

materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków