W 2008 roku Megane RS R26.R przejechało słynny tor w 8 minut 17 sekund i zostało najszybszym autem z napędem na przód, jakie kiedykolwiek postawiło tam swoją stopę (lub raczej oponę). Trzy lata później Renault bije swój rekord – w pełni seryjne Megane RS Trophy przemknęło przez niemiecki tor w 8 minut 8 sekund. A co to za samochód, to francuskie Trophy? Zacznijmy od mocy – w stosunku do zwykłej wersji RS przybyło 15 KM (obecnie 265 KM), 20 Nm (360 Nm) i 4 km/h (254 km/h), a ubyło 0,1 sekund do setki (obecnie 6 s), 0,2 l/100 km (8,2 l/100 km) i g CO2/km (190 g/km). Przybyło także dodatków na nadwoziu (czarny dach, nowe czarne felgi, tabliczki z numerem egzemplarza) i wewnątrz (kubły Recaro z żółtym wykończeniem i komputer pokazujący na bieżąco przyspieszenie, przeciążenie g i czas okrążenia). Powstanie tylko 500 sztuk modelu Trophy, każda za 35,5 tys. euro, żadna nie trafi do Polski. C’est dommage!
Renault Megane RS Trophy najszybszym autem na Nurburgringu
No tak, tak właśnie jest – Renault Megane RS Trophy jest najszybszym samochodem na Nurburgringu. Trzeba dodać, że najszybszym przednionapędowym.