Renault jest obecnie jedyną marką, która proponuje tę samą furgonetkę w trzech wielkościach, dzięki czemu jest w stanie zaspokoić wszelkie potrzeby użytkowników wykorzystujących te pojazdy do prowadzenia działalności gospodarczej.

Nowy model Kangoo Express Maxi jest o około 40 cm dłuższy, a przestrzeń ładunkowa zyskała dodatkowy 1 m3 w porównaniu z Kangoo Express.

Druga generacja modelu Kangoo Express od momentu wprowadzenia odniosła prawdziwy sukces rynkowy. W 2009 roku Nowe Kangoo Express było liderem w swoim segmencie w Europie z udziałem w rynku na poziomie 14,5 %.

Aby jeszcze lepiej spełniać oczekiwania klientów firmowych, Renault wprowadza na rynek model Kangoo Express Maxi, który po modelach Kangoo Express Compact i Kangoo Express stanowi uzupełnienie gamy furgonetek. Ten sam model jest teraz dostępny w trzech długościach, co stanowi unikalną ofertę na europejskim rynku.

Kangoo Express Maxi, wydłużone o 39 cm, jest dostępny w wersji 2- i 5-miejscowej. Przestrzeń ładunkowa może mieć do 4,5 m3 objętości przy długości – na poziomie podłogi – równej 2,9 m. Renault Kangoo Express Maxi pozwala na lepsze wykorzystanie przestrzeni ładunkowej przy zastosowaniu jeszcze bardziej ekonomicznych jednostek napędowych.

Zachowane właściwości jezdne

Całkowita długość modelu Kangoo Express Maxi to 4,60 m, czyli o 384 mm więcej w porównaniu z modelem Kangoo Express. Dodatkowe centymetry zostały w całości ukryte w większym rozstawie osi, który teraz wynosi 3,1 m, dzięki czemu Kangoo Express Maxi zapewnia doskonałe właściwości jezdne.

Także długość przestrzeni ładunkowej wzrosła o blisko 39 cm i wynosi teraz 2,9 m. Wymiary wewnętrzne Renault Kangoo Express Maxi plasują ten model na czołowym miejscu w segmencie obszernych furgonetek, przy zachowaniu zarówno wymiarów zewnętrznych jak i zwrotności na poziomie porównywalnym do samochodów jednobryłowych. Dzięki temu, że nadwozie nie zostało podwyższone i ciągle ma tylko 1,82 m wysokości, furgonetka może wjeżdżać na parkingi miejskie.

Objętość furgonetki wzrosła o 1 m3 w stosunku do modelu Kangoo Express. Ogólnie objętość przestrzeni ładunkowej wzrosła teraz do 4,6 m3, przy ładowności 800 kg. Dopuszczalna masa przyczepy wynosi 1,05 tony (przyczepa jest wyposażona w hamulce).

Profesjonalne narzędzie z jeszcze większą możliwością aranżacji przestrzeni Kangoo Express Maxi – samochód adresowany przede wszystkim do klientów wykorzystujących go w działalności gospodarczej i poszukujących możliwości aranżacji wnętrza, przy zachowaniu stosunkowo niewielkich wymiarów zewnętrznych – jest dostępny w wersji 2- i 5-miejscowej.

W zależności od kraju wersja 5-miejscowa będzie dostępna jako kombi lub wersja z przedłużoną kabiną.

Każda z wersji oferuje bogate możliwości aranżacji wnętrza:

• Wersja 2 miejscowa posiada maksymalną objętość przestrzeni ładunkowej –4,6 m3 i ładowność 800 kg. Jest wyposażona w składany fotel pasażera. Długość przestrzeni ładunkowej na wysokości podłogi dochodzi do 2,1 m (2,9 m przy złożonym fotelu pasażera). Kangoo Express Maxi zyskuje blisko 40 cm i 1 m3 przestrzeni ładunkowej w stosunku do modelu Kangoo Express.

• Kangoo Express Maxi z przedłużoną kabiną w wersji 5-miejscowej osiąga długość przestrzeni ładunkowej na poziomie podłogi wynoszącą 1,43 m (2,05 m przy złożonym fotelu pasażera). Model ten jest wyposażony w innowacyjne rozwiązanie, jakim jest chowana w podłodze tylna kanapa, w połączeniu z ruchomą przegrodą, która może zostać łatwo złożonajednym ruchem ręki. W nowej konfiguracji Kangoo Maxi posiada zoptymalizowaną przestrzeń ładunkową o objętości 3,6 m3 i ładowność 740 kg.

• Model Kangoo Express Kombi (5 miejsc) to długość przestrzeni ładunkowej na poziomie podłogi wynosząca 1,33 m (2,2 m przy schowanej kanapie) przy objętości 3,4 m3 i ładowności 740 kg. Dzięki modułowej budowie i tylnej kanapie składanej oraz dzielonej w układzie 2/3-1/3, istnieją cztery możliwości aranżacji przestrzeni ładunkowej. Rozwiązanie to pozwala także na modyfikowanie przestrzeni ładunkowej w zależności od liczby pasażerów. W zależności od przepisów obowiązujących w danym kraju, model ten może być wyposażony w siatkę przytrzymującą bagaże i w stałą przegrodę, np. na rynku polskim będzie on wyposażony w kratę za drugim rzędem siedzeń.

• Wszystkie wersje Renault Kangoo Express Maxi są seryjnie wyposażone w boczne przesuwne po prawej stronie drzwi, co wpływa na polepszenie dostępu do wnętrza samochodu. Przesuwne drzwi boczne po lewej stronie są dostępne opcjonalnie.

Renault Kangoo Express Maxi to ekonomiczne narzędzie pracy. Gama silników wysokoprężnych charakteryzuje się niskim zużyciem paliwa i najniższym na rynku poziomem emisji CO2. W wersji 1,5 l dCi 85 KM, średnie spalanie kształtuje się na poziomie 5,3 l / 100 km w cyklu mieszanym i poniżej 6 l/100 km w cyklu miejskim. Silnik ten, dostępny w wersjach 2- i 5-miejscowych, emituje 140 g CO2 / km.

Jak wszystkie modele z gamy pojazdów użytkowych Renault, także i ten, może być wyposażony w system nawigacji satelitarnej Carminat TomTom.

Dzięki wprowadzeniu na rynek nowego modelu, marka Renault dysponuje obecnie kompletną i spójną gamą furgonetek w trzech wielkościach: Kangoo Express Compact, Kangoo Express i Kangoo Express Maxi.

WYMIARY RENAULT KANGOO MAXI

Wymiary Kangoo Express Maxi (mm)2 miejscaKombiPrzedłużona kabinaIlość miejsc255Rozstaw osi 3081Długość całkowita 4597Zwis przedni 807Zwis tylny 709Rozstaw kół przód 1521Rozstaw kół tył 1533Całkowita szerokość na wysokości klamek 1829Z lusterkami 2133Wysokość pojazdu pustego1810-1836 1802-1826Prześwit bez obciążenia187 do 212 185 do 210Prześwit z obciążeniem151 do 171 151 do 172Szerokość między nadkolami12181145Wysokość załadunku1129Długość użytkowa załadunku (Y +/- 400 mm) Kierownica po prawejdo G = 1860do D = 18621008 (na wys. oparcia fotela)1361Kierownica po lewejdo G = 1862 do D = 1860 1008 (na wys. oparcia fotela)1361Długość powierzchni ładunkowej bez fotela pasażera3321--Długość przestrzeni ładunkowej na wysokości podłogi211513281432Ze złożoną tylną kanapą-22102043W opcji ze składanym fotelem pasażera z przodu2886--Objętość ładunkowa3,1VDA/3,5m3--Całkowita objętość użytkowa4 do 4,5m31,3 do 3,4m32,4 do 3,6m3

NOWE RENAULT TRAFIC

W 2009 roku, Renault Trafic zajęło trzecie miejsce pod względem sprzedaży w swoim segmencie na rynku europejskim, z udziałem w rynku na poziomie 13,5 %.

Wprowadzając na rynek nowy model Trafica, Renault jeszcze bardziej dostosowuje swoją ofertę do oczekiwań naszych klientów – firm produkcyjnych i usługowych, oczekujących samochodu solidnego i trwałego, ale też atrakcyjnego tam, gdzie użytkowany samochód ma wpływ na wizerunek firmy.

Komfort i ergonomia to słowa, które dobrze opisują nowy samochód. Deska rozdzielcza dzięki modyfikacjom mieści jeszcze więcej funkcjonalnych schowków. Samochód posiada nowe wyposażenie – wcześniej spotykane głównie w samochodach osobowych – dzięki któremu jego eksploatacja jest bardziej komfortowa.

Zastosowana w Nowym Renault Trafic jednostka napędowa 2,0 l dCi charakteryzuje się wyraźnie obniżonym zapotrzebowaniem na paliwo i może być wyposażona w filtr cząstek stałych.

Nowa deska rozdzielcza, wyposażona w jeszcze więcej użytecznych i ergonomicznych schowków.

Wyświetlacz nad deską rozdzielczą został zmodyfikowany w celu polepszenia widoczności i czytelności informacji. W tym samym celu został zmieniony sposób rozmieszczenia niektórych kontrolek świetlnych.

Wyposażenie zapewniające większy komfort

Aby w kabinie komfort był na najwyższym poziomie, Nowe Renault Trafic oferuje szereg opcji wyposażenia rodem z samochodów osobowych:regulowana klimatyzacja dostępna w całej gamie (wersje użytkowe i osobowe), nawigacja satelitarna Carminat TomTom, nowa gama zintegrowanych radioodtwarzaczy CD MP3 , regulator ogranicznik prędkości sterowany z kierownicy.

Renault Trafic – auto ekonomiczne

Zużycie paliwa w wersjach dostawczych, wyposażonych w silniki 2.0 l dCi 115 KM zostało obniżone o 0,8 l/100 km a poziom emisji CO2 wynosi 195 g/km (skrzynia manualna).

Silniki 2,0 l dCi 90 KM i 115 KM są teraz dostępne w wersji z filtrem cząstek stałych (w zależności od rynku), bez zwiększenia zużycia paliwa. W wersji 115 KM moment obrotowy zwiększył się o 20 Nm. Jednostka ta jest kompatybilna z normą B30. Możliwość wymiany oleju co 40 000 km lub co 2 lata, to najbardziej atrakcyjna oferta na rynku.

Bardziej dynamiczny wygląd

Nowy design deski rozdzielczej i chromowane obręcze zegarów dostępne już w środkowych wersjach gamy nadają Nowemu Renault Trafic bardziej sportowy wygląd. Tapicerka Elba dostępna jest w kolorze niebieskim, co dodatkowo wzmacnia dynamiczny wygląd. Dostępny jest także nowy stalowoszary odcień karoserii, który zastąpił dostępny wcześniej kolor wiśniowoczerwony.

Od momentu wprowadzenia na rynek w 2001 roku, na całym świecie sprzedano ponad 1,1 miliona egzemplarzy modelu Renault Trafic za pośrednictwem sieci: Renault i Renault Trucks, Nissan – pod nazwą Primastar oraz Opel / Vauxhall – pod nazwą Vivaro.GAMA SILNIKÓW NOWEGO RENAULT TRAFICRodzajDIESELDIESELDIESELDIESELBENZYNABENZYNASILNIK2,0 dCi 90KM2,0 dCi 90 KM filtr cząstek stałych2.0 dCi 115 KM2,0 dCi 115KM filtr cząstek stałych2,5 dCi 150KM2,0 16V 120KMZgodność z normąEURO4EURO4EURO4 EURO4EURO4EURO4 EURO4EURO4Pojemność199619961996199624641998Ilość cylindrów444444Ilość zaworów161616161616Filtr cząstek stałychNieTakNieTakZ lub bez filtraNieMoc maksymalna (kW)6666848410790Maksymalny moment Nm (obr./min)240 (1500)260 (1500)290 (1800)300 (1500)320 (1500)190 (3750)SKRZYNIA BIEGÓWManualnaManualnaManualna AutomatycznaManualnaManualna AutomatycznaManualnaIlość przełożeń666 / 666 / 66

Zużycie paliwa w cyklu mieszanym (l / 100 km)7,47,47,4 / 7,37,48,7 / 8,310,8Emisja C02 (g/km)195195195 / 192195229 / 220259