Turbodoładowany, czterocylindrowy silnik 1.3 TCe jest dostępny w trzech poziomach mocy i momentu obrotowego: 115 KM i 220 Nm, 140 KM i 240 Nm oraz 160 KM i 260 (270) Nm. Seryjnie współpracuje z ręczną skrzynia biegów o sześciu przełożeniach. Siedmiostopniowy „automat” (skrzynia dwusprzęgłowa) jest dostępny za dopłatą dla dwóch mocniejszych wariantach.
Inżynierowie Renault podkreślają, że nowy silnik gwarantuje większą radość z jazdy przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa i emisji CO2. „W porównaniu z Energy TCe 130, nowy Energy TCe 140 zapewnia dodatkowe 35 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który jest dostępny w szerszym zakresie obrotów od 1500 do 3500 obr./min"- powiedział Philippe Brunet, odpowiedzialny za jednostki napędowe w Aliansie Renault-Nissan.
Nowy motor w pierwszej kolejności trafi do modeli Scenic i Grand Scenic, a w 2018 roku pojawi się w gamach innych modeli Renault. Zapewne Mercedes wykorzysta go do napędu swoich kompaktowych modeli nowej generacji.