Alians Renault-Nissan zamierza do 2013 roku osiągnąć w Chinach 10 proc. udział w rynku. Podobny cel wyznaczono na rynku USA, gdzie obecnie udział ten wynosi 8 procent.

Obecnie Nissan i Renault w Chinach mają tylko sześć procent udziałów w rynku, ale w tym miesiącu poinformowano, iż ten rynek okazał się najbardziej zyskownym dla Nissana.

W Chinach Nissan działa wespół z miejscowym producentem Dongfeng Motor od roku 2002, a w tym roku zamierza zwiększyć udział w tym rynku do 12 proc. i sprzedać 850 tys. pojazdów. Za względu na wzrost zainteresowania samochodami tej marki do 2012 roku zwiększona zostanie produkcja do 900 tys. egz. rocznie.

Renault dotychczas nie produkował samochodów w Chinach, ale takie plany już Francuzi obecnie mają, gdyż zainteresowanie marka systematycznie wzrasta. Produkcja będzie jednak uruchomiona przy wykorzystaniu japońskiego partnera.