Auto Świat Wiadomości Aktualności Robert Korzeniowski przesiada się na Volkswagena Passata Alltrack

Robert Korzeniowski przesiada się na Volkswagena Passata Alltrack

Robert Korzeniowski, 4-krotny złoty medalista olimpijski w chodzie, po półrocznej przygodzie ze 190-konnym Passatem Variantem przesiada się na Passata Alltracka.

Robert Korzeniowski przesiada się na Volkswagena Passata Alltrack
Zobacz galerię (14)
Materiały prasowe
Robert Korzeniowski przesiada się na Volkswagena Passata Alltrack

"Stały napęd na cztery koła 4MOTION oraz powiększony prześwit i tryb jazdy Offroad czynią z Passata Alltracka wszechstronne auto, którego potrzebuję na co dzień. Nie jestem już zawodowym sportowcem, ale wciąż bardzo aktywnie spędzam czas wolny – zimą jeżdżę na nartach, latem biegam w górach lub nad morzem. Zawsze zabieram ze sobą sporo sprzętu sportowego, więc bagażnik o pojemności ponad 600 l wpisuje się w moje potrzeby transportowe." – powiedział jedyny polski olimpijczyk, który zdobywał medale na trzech kolejnych olimpiadach.

Alltrack to znacznie więcej niż bogato wyposażony Passat Variant, dlatego wersja ta zajmuje w gamie Volkswagena osobne miejsce. Samochód wyróżnia się nie tylko wyglądem zewnętrznym – ma inne zderzaki (z przodu z charakterystycznymi reflektorami przeciwmgłowymi, z tyłu z zaznaczonymi pokaźnymi końcówkami układu wydechowego), jego silnik chroni od spodu wytrzymała osłona, lusterka zewnętrzne mają obudowy w kolorze matowego chromu, a relingi dachowe są oksydowane na srebrno. Ponadto, do wyposażenia seryjnego Passata Alltracka należą 17-calowe obręcze kół ze stopów metali lekkich oraz osłony nadkoli i progów.

Do wyposażenia każdego Alltracka należą, między innymi: wybór profilu jazdy (Eco, Normal, Sport, Offroad), aktywny system ochrony pasażerów PreCrash (w przypadku niebezpieczeństwa kolizji automatycznie domyka szyby i szklany dach oraz wstępnie napina pasy bezpieczeństwa), system Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania, system stabilizacji toru jazdy ESP, system automatycznego hamowania po kolizji, sygnalizacja spadku ciśnienia powietrza w oponach, 3-strefowa, automatyczna klimatyzacja Climatronic, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, czujniki – deszczu i zmierzchu z automatycznym włączeniem świateł, system Keyless Go (bezkluczykowy dostęp do auta i uruchamiania silnika), system radiowy Composition Colour (z kolorowym i wielofunkcyjnym ekranem dotykowym i z 8 głośnikami), komputer pokładowy z kolorowym wyświetlaczem MFA Premium, system rekuperacji odzyskujący energię podczas hamowania oraz system Start-Stop wyłączający silnik podczas postoju.

Passat Alltrack jest wyposażony w napęd na cztery koła 4MOTION. Kierowca do dyspozycji ma także tryb Offroad. Po naciśnięciu jednego przycisku – wszystkie systemy asystujące oraz układ sterowania pracą silnika dostosowują się do wymagań jazdy terenowej.

Do napędu Passata Alltracka może służyć jeden z czterech mocnych i oszczędnych silników – benzynowy turbodoładowany TSI o mocy 220 KM lub turbodiesel TDI oferowany w trzech wariantach mocy (150 KM, 190 KM i 240 KM). Najmocniejsza jednostka napędowa TDI dysponuje momentem obrotowym o wartości aż 500 Nm i jest to najwyższy moment obrotowy, jakim kiedykolwiek dysponował silnik w Passacie. Jedynie najsłabsza odmiana silnika TDI współpracuje z 6-biegową przekładnią mechaniczną. Wszystkie pozostałe jednostki napędowe seryjnie są łączone z automatyczną dwusprzęgłową skrzynią biegów DSG o 6 lub 7 przełożeniach.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków