Samochód ma zwiększony prześwit (o 27 mm) i jest wyposażony w napęd czterech kół. Ponadto Volkswagen Passat Alltrack wwyróżnia się przestylizowanymi zderzakami, obudowami lusterek w kolorze matowego chromu, srebrnymi relingami, 17-calowymi obręczami kół z lekkich stopów, listwami ochronnymi na nadkolach i progach oraz osłonami podwozia.
Do napędu Passata Alltracka może służyć jeden z czterech mocnych silników – benzynowy turbodoładowany TSI o mocy 220 KM lub turbodiesel TDI oferowany w trzech wariantach mocy (150 KM, 190 KM i 240 KM). Najmocniejsza jednostka napędowa TDI dysponuje momentem obrotowym o wartości aż 500 Nm i jest to najwyższy moment obrotowy, jakim kiedykolwiek dysponował silnik w Passacie. Jedynie najsłabsza odmiana silnika TDI współpracuje z 6-biegową przekładnią ręczną. Wszystkie pozostałe jednostki napędowe seryjnie są łączone z automatyczną dwusprzęgłową skrzynią biegów DSG o 6 lub 7 przełożeniach.
„Stały napęd na cztery koła 4MOTION oraz powiększony prześwit i tryb jazdy Offroad czynią z Passata Alltracka wszechstronne auto, którego potrzebuję na co dzień. Nie jestem już zawodowym sportowcem, ale wciąż bardzo aktywnie spędzam czas wolny – zimą jeżdżę na nartach, latem biegam w górach lub nad morzem. Zawsze zabieram ze sobą sporo sprzętu sportowego, więc bagażnik o pojemności ponad 600 l wpisuje się w moje potrzeby transportowe.” – powiedział jedyny polski olimpijczyk, który zdobywał medale na trzech kolejnych olimpiadach.
Volkswagen Passat Alltrack kosztuje od 147 590 zł (2.0 TDI 150 KM).