Nikt nie mógł sobie wymarzyć lepszego powrotu Roberta Kubicy do motorsportu. Po niespełna dwóch latach od feralnego wypadku, Krakowianin znów staje na podium! Kubica w ramach rehabilitacji, 9 września wziął udział w lokalnym rajdzie Ronde Gomitolo di Lana. Był najszybszy na wszystkich odcinkach specjalnych i sięgnął po zwycięstwo.

To symboliczna wygrana dla Polaka. Po wielu miesiącach intensywnej rehabilitacji, Robert wreszcie mógł wykonać krok na przód i wystartować w zawodach sportowych. To kolejny element procesu rehabilitacji, który ma przyspieszyć powrót kierowcy do sprawności.

„Proces mojej rehabilitacji doszedł do punktu, gdzie jazda samochodem wyczynowym, praktycznie każdym, pomaga mi pójść do przodu z rehabilitacją i kondycją fizyczną” – mówił Kubica przed startem telewizji TVN– „Jesteśmy koło Bielli, jedziemy mały rajdzik, można powiedzieć w cudzysłowu lokalny. Tak naprawdę tylko po to, żeby moje ciało, mój umysł zaczął powoli powracać do tego, co robiłem przez ostatnie 20 lat”.

Polak wystartował specjalnie przystosowanym samochodem. Obsługę sekwencyjej skrzyni biegów Subaru Imprezy WRC przeniesiono ne lewą stronę, by Robert nie musiał obciążać prawej ręki.

Oczywiście wraz ze startem Roberta Kubicy w aucie rajdowym, rozpoczęły się spekulacje na temat powrotu do Formuły 1. Włoskie media nieoficjalnie poinformowały, że nastąpi to w 2014 roku, ale sam zainteresowany zaprzecza tym doniesieniom.

Dla polskiego kierowcy najważniejszy jest powrót do jak najlepszej formy i na chwilę obecną nie zastanawiał się czy i kiedy znajdzie dla siebie miejsce w F1 lub zawodowych rajdach. Zadeklarował natomiast, że wystąpi jeszcze w kilku rajdach w ramach rehabilitacji.

Najbliższy start Roberta Kubicy już za tydzień (13-15 września) w rajdzie San Martino di Castrozza e Primiero zaliczanym do Mistrzostw Włoch oraz Asfaltowego Pucharu Włoch.

WYNIKI 3. RONDE GOMITOLO DI LANA1. Kubica/Manfredi (Subaru Impreza WRC) 23:32.92. Bergo/Brusati (Mini Countryman WRC) +58.83. Uzzeni/Fappani (Subaru Impreza WRC) +1:11.64. Borsa/Berra (Citroen C4 WRC) +1:30.25. Pettenuzzo/Tirone (Ford Focus WRC) +2:02.26. Miele/Beltrame (BMW M3) +2:20.77. Lombardi/Urban (Renault Clio S1600) +2:22.68. Bernardi/Barra (Peugeot 207 S2000) +2:28.29. Maran/Biasuzzi (Renault Clio Kitcar) +2:36.410. Baldassari/Savarino (Renault Clio R3) +2:46.6