Opatentowana technologia, minimalne rozmiary szerokości ramion kierowcy oraz praktyczne funkcje sprzężone z telefonem komórkowym, mają pomócw szybkim i sprawnym jak nigdy dotąd przemieszczaniu się zarówno w miejskim tłumie, jak i po bezdrożach za miastem.
Robin należy do rodziny jednoosiowych, dwukołowych urządzeń typu Segway. Steruje się nim niemal...telepatycznie: stojąc na specjalnej platformie i kierując drążkiem kierowniczym działającym na zasadzie wahadła. Pożądaną prędkość uzyskujemy przenosząc jedynie ciężar ciała w przód lub w tył, bez żadnego wysiłku.
Pojazd ten jest o ponad połowę tańszy od innych urządzeń tej kategorii jak dla przykładu Segway. To samo dotyczy części zamiennych. Oszczędność w eksploatacji każdego dnia po zakupie, ponieważ koszt jazdy napędzanym czystą energią elektryczną Robinem jest około 20 razy mniejszy od samochodu o pojemności 1.2 litra i wynosi zaledwie 1,5 zł na 100 km. Do naładowania go wystarczą 2-4 godzin, w zależności od rodzaju baterii, oraz zwykłe gniazdko, po czym możemy przez 20 km korzystać z jego mocy 2,45 KM oraz prędkości do 15 km/h. Ponieważ te, na pozór niewielkie, parametry generowane są przez sprzęt o wymiarach zaledwie 46,7x46,4x132 cm (długość x szerokość x wysokość całkowita), w rezultacie Robin jest zaskakująco dynamiczny i zrywny. Jednocześnie, choć przyrost prędkości następuje szybko, to jest odczuwany płynnie i podlega całkowitej kontroli użytkownika.
W czasie hamowania lub zjeżdżania z górki pojazd odzyskuje energię. Dzięki wykorzystaniu modułu sterującego, Robin może zwalniać i stawać, oceniając położenie środka ciężkości, nie wykorzystując tradycyjnego układu hamulcowego opartego na tarciu. W rezultacie, podczas procesu hamowania energia kinetyczna zamienia się w elektryczną, która jest z kolei magazynowana w akumulatorze. Żadnej straty energii, zero emisji spalin, 100% ekologii. Dlatego Robin M1 znakomicie wpisuje się w światowe trendy ograniczania ruchu pojazdów spalinowych w centrach miast.
Koła tego pojazdu są znacznie mniejsze i zwinniejsze niż w konwencjonalnych transporterach osobistych, ergonomiczna platforma, na której stoi się w trakcie jazdy, jak również regulowana do odpowiedniej wysokości kierownica, to stabilność oraz idealne dopasowanie dla dzieci (od 35 kg) i dorosłych (do 120 kg). Urządzenie o masie 18,5 kg uruchamia się przy pomocy elektronicznego klucza podobnego do samochodowego pilota do otwierania drzwi. Umieszczone na nim przyciski funkcyjne służą do każdorazowego wyboru jednego z dwóch trybów jazdy, wyznaczających prędkość maksymalną, z którą chcemy się poruszać. Możemy więc przemieszczać się w rekreacyjnym tempie szybkiego marszu ( do 7,5 km/h) lub zaprogramować styl bardziej dynamiczny (do 15 km/h). Kluczem uruchamiany jest również alarm oraz tryb wspomagający prowadzenie Robina obok kierowcy gdy bateria jest wyczerpana bądź jeśli będziemy chcieli przestawić pojazd nie wsiadając na niego.
Użytkownik Robina może też korzystać z ciekawej aplikacji na system operacyjny Android dla urządzeń mobilnych, która pokazuje w telefonie komórkowym podstawowe parametry pojazdu tj. numer seryjny, wersję oprogramowania, wychylenie, prędkość, czy pokonany dystans. Ale nie tylko. Dostępne są też opcje zaawansowane, jak temperatura procesora, silników, moc i napięcie baterii oraz wiele innych. Pozwala to wyświetlać i diagnozować błędy, wgrywać aktualizacje oprogramowania, a nawet zdalnie sterować Robinem jak...robotem, jeśli będziemy chcieli przeparkować go na odległość!