Historia marki Russo-Baltique rozpoczęła się w 1907 roku w Rydze. Po dwóch latach powstał pierwszy model samochodu dwuosobowy Russo-Balticue 24-30 napędzany silnikiem o mocy 30 KM. W ciągu pierwszych pięciu pierwszych lat działalności rosyjski producent zdobywał popularność w produkcji samochodów sportowych i luksusowych. W 1912 roku sportowy model Russo-BaltiqueC24-50 wygrał po raz pierwszy Rajd Monte Carlo, a rok później rajd w San Sebastian.

W 1913 roku producent ten stała się oficjalnym dostawcą samochodów dla dworu carskiego. Rok później zbudowano największy wówczas samolot na świecie, którego konstruktorem był znany rosyjski inżynier Igor Sikorski. Rozwój firmy jednak zahamowała na wiele lat rewolucja rosyjska.

Dopiero w 2003 roku podjęto decyzję o powrocie do legendarnej rosyjskiej marki, która będzie produkować samochody w Moskwie. W 2005 roku firma została oficjalnie zarejestrowana.

W Genewie będzie można zobaczyć prototyp nowego modelu o nazwie Impression, który jest luksusowym samochodem 4-osobowym z elementami klasyki. Według konstruktorów, nowy model przystosowany jest do kiepskich dróg rosyjskich, a do jego stworzenia wykorzystano najnowsze technologie i najlepsze materiały.

Russo-Baltique będzie napędzany silnikiem V12 bi-turbo o mocy 555 KM, który współpracować będzie z 6-stopniową automatyczną skrzynią biegów. Ciekawostką będzie pneumatyczne zawieszenie, które w zależności od warunków drogowych będzie mogło być odpowiednio regulowane. Pojazd ma 5,5 m długości, 1,88 m szerokości i 1,43 m wysokości. Jego rozstaw osi wynosi 3,00 m. Zapewne elementem dekoracyjnym okażą się specjalnie zaprojektowane do tego modelu 22-calowe obręcze kół z metali lekkich. Rosyjski producent jest przygotowany do wyprodukowania wyjątkowo limitowanej serii 10-15 egzemplarzy. Przygotowanie jednego samochodu, ze względu na wykorzystanie wyjątkowych komponentów, wymaga czasu 12-18 miesięcy i z tego względu producent jest w stanie wyprodukować rocznie 2-3 egzemplarzy.

Ceny jednak jeszcze nie podano.