Spośród wszystkich marek oferujących hybrydy największy udział w rynku, bo wynoszący 63 proc. ma tradycyjnie Toyota. Lexus zajął drugie miejsce, sprzedając 32 proc. wszystkich samochodów hybrydowych. Trzecie miejsce przypada Mitsubishi z 3-procentowym udziałem w rynku. Po jednym procencie zajęły Infiniti oraz Ford, zaś pozostali gracze sprzedali pojedyncze sztuki albo też nie znaleźli w pierwszym półroczu ani jednego nabywcy na swoje hybrydy.

Toyota zanotowała wzrost rejestracji hybryd o 57 proc., tj. o 843 samochody. Wśród modeli tej marki największym wzrostem cieszył się Yaris – aż o 117 proc.. Najpopularniejszą hybrydą w Polsce pozostaje Auris, którego 995 sprzedanych egzemplarzy oznacza wzrost o 39,5 proc. W drugim półroczu możemy się spodziewać jeszcze lepszych wyników tego modelu w związku z lipcowym debiutem wersji po liftingu. Toyota ogłosiła, że w przedsprzedaży klienci złożyli zamówienia na 600 hybrydowych Aurisów.

Lexus sprzedał o 242 samochody więcej niż w pierwszej połowie 2014 roku, co przyniosło wzrost o 45 proc. Liderem wśród hybrydowych modeli marki jest wprowadzony na rynek w drugiej połowie ubiegłego roku SUV NX, który znalazł 367 nabywców. Drugim najpopularniejszym Lexusem jest luksusowy kompakt CT, którego sprzedaż wzrosła o prawie 55 proc. i wyniosła 158 samochodów.

Zdecydowany wzrost popularności zanotował hybrydowy Mitsubishi Outlander, jedyny hybrydowy model marki. Jego sprzedaż wzrosła trzykrotnie z 23 sztuk do 69. Natomiast z wyraźnym spadkiem zainteresowania spotkał się Infiniti Q50 – zamiast 57, jak w 1. połowie 2014, model znalazł w 2015 roku 23 nabywców. Spadku nie zrównoważył jeden sprzedany Q70. Ford sprzedał 23 hybrydowe wersje Mondeo.