Nowy SUV powstał przy współpracy Saaba z GM, a pierwszy model studyjny 9-4X BioPower miał premierę w styczniu 2008 roku. Jednak kryzys obu producentów spowodował odłożenie tego projektu na półki. Obaj producenci przetrwali i nowy model powrócił już w wersji produkcyjnej.
Po raz pierwszy zobaczymy go w listopadzie 2010 roku w Los Angeles, w maju 2011 roku będzie dostępny w USA, a od sierpnia 2011 roku także w Europie. Wersja produkcyjna różni się od konceptu w detalach.
Model ten ukierunkowany jest przede wszystkim na klientelę amerykańską, co oznacza mocne silniki. Sześciocylindrowy 3.0 V6 pochodzi z portfolio General Motors i ma go Cadillac SRX.
Drugą jednostką jest 2.8 V6 Turbo, który montowany jest także do 9-4X Aero oraz 9-5. Oba silniki będą współpracowały z sześciostopniową przekładnią automatyczną.
Producent opublikował tylko niektóre dane techniczne. Rozstaw kół z przodu wynosi 1622 mm, a z tyłu 1623 mm, prześwit 200 mm, a rozmiary opon to: 235/65 R18 lub 235/55 R20. Standardem będzie napęd wszystkich kół Saab XWD z tylnym aktywnym dyferencjałem eLSD.
Wersja Aero standardowo otrzyma aktywne zawieszenie DriverSense.
Saab 9-4X - podstawowe dane techniczne | ||
Model | 9-4X | 9-4X Aero |
Silnik | 3,0 V6 | 2,8 V6 Turbo |
Przekładnia | 6A | 6A |
Pojemność skokowa [cm3] | 2997 | 2792 |
Cylindry/zawory | 6/4 | 6/4 |
Moc [kW/obr./min] | 195/6900 | 221/5500 |
Maksymalny moment obrotowy [Nm/obr./min] | 223/5200 | 295/2000-5000 |
Prędkość maksymalna [km/h] | 210 | 230 |
Przyspieszenie 0-100 km/h [s] | 9 | 8,3 |
Średnie zużycie paliwa [l/100 km] | - | - |
Masa pojazdu gotowego do jazdy [kg] | 2010-2120 | 2085-2135 |