Nowy SUV powstał przy współpracy Saaba z GM, a pierwszy model studyjny 9-4X BioPower miał premierę w styczniu 2008 roku. Jednak kryzys obu producentów spowodował odłożenie tego projektu na półki. Obaj producenci przetrwali i nowy model powrócił już w wersji produkcyjnej.

Po raz pierwszy zobaczymy go w listopadzie 2010 roku w Los Angeles, w maju 2011 roku będzie dostępny w USA, a od sierpnia 2011 roku także w Europie. Wersja produkcyjna różni się od konceptu w detalach.

Model ten ukierunkowany jest przede wszystkim na klientelę amerykańską, co oznacza mocne silniki. Sześciocylindrowy 3.0 V6 pochodzi z portfolio General Motors i ma go Cadillac SRX.

Drugą jednostką jest 2.8 V6 Turbo, który montowany jest także do 9-4X Aero oraz 9-5. Oba silniki będą współpracowały z sześciostopniową przekładnią automatyczną.

Producent opublikował tylko niektóre dane techniczne. Rozstaw kół z przodu wynosi 1622 mm, a z tyłu 1623 mm, prześwit 200 mm, a rozmiary opon to: 235/65 R18 lub 235/55 R20. Standardem będzie napęd wszystkich kół Saab XWD z tylnym aktywnym dyferencjałem eLSD.

Wersja Aero standardowo otrzyma aktywne zawieszenie DriverSense.

Saab 9-4X - podstawowe dane techniczne
Model 9-4X 9-4X Aero
Silnik 3,0 V6 2,8 V6 Turbo
Przekładnia 6A 6A
Pojemność skokowa [cm3] 2997 2792
Cylindry/zawory 6/4 6/4
Moc [kW/obr./min] 195/6900 221/5500
Maksymalny moment obrotowy [Nm/obr./min] 223/5200 295/2000-5000
Prędkość maksymalna [km/h] 210 230
Przyspieszenie 0-100 km/h [s] 9 8,3
Średnie zużycie paliwa [l/100 km] - -
Masa pojazdu gotowego do jazdy [kg] 2010-2120 2085-2135