Średnia dzienna sprzedaż w czwartym miesiącu wyniosła 1055 aut, a więc o 19 sztuk więcej niż w marcu br. Przy tak wysokiej średniej wynik miesięczny mógłby osiągnąć wielkość 28,5 tys. sprzedanych aut, w kwietniu „wypadło” jednak wiele dni świątecznych (Wielkanoc i aż 5 niedziel). Na 42 marki oferowane na polskim rynku zaledwie 8 nie osiągnęło rezultatu sprzed roku.
W ciągu pierwszych czterech miesięcy 2007 roku z salonów samochodowych wyjechało 98 058 nowych aut, o 25,2% (niemal 20 tysięcy sztuk) więcej niż przed rokiem. Podobnie, jak w zestawieniu wyników miesięcznych, w podsumowaniu sumarycznej sprzedaży tylko 8 producentów wykazało spadek, przy czym w pierwszej dziesiątce jest to jedna firma (Renault na 8. miejscu), w drugiej dziesiątce – również jedna (Nissan, na 13. lokacie), a kolejne zajmują jeszcze dalsze pozycje w rankingu (Chrysler, 28. lokata, FSO, 30. lokata, Ssangyong, Intrall, Smart, Maybach). Listę najpopularniejszych otwiera niezmiennie Toyota, która jako jedyna marka przekroczyła w kwietniu pułap sprzedaży 3000 sztuk i znalazła na swoje auta 3 369 nabywców, o 32,8% więcej niż rok wcześniej. Tegoroczna sprzedaż japońskich samochodów wyniosła 13 277 sztuk, co oznacza wzrost o 28,6% (2 949 szt.). Tym samym Toyota umocniła się na pozycji lidera, zwiększając swój udział w rynku z 13,2 do 13,5%.
Dalsze pozycje zajmują: Skoda – 11 692 auta, Opel (9 196),Fiat (9 107), Ford (6 935),Volkswagen (6 268), Peugeot (6 205), Renault (5 455), Citroen (4 645) i Honda (3 962)Poza ścisłą czołówką znalazło się wiele firm o imponującym tempie wzrostu. Listę takich firm otwiera Dalsze pozycje to: Kia (2 844), Suzuki (2 090), BMW (20. pozycja, 964), Land Rover (27. pozycja, 208), Porsche (32. pozycja, 122), Jaguar (33. pozycja, 77) i Lancia (37. pozycja, 55 aut). Rekordowy w skali rynku wskaźnik wzrostu uzyskała Łada ze sprzedażą 55 sztuk, o 587,5% większą niż przed rokiem.
Na rynku samochodów dostawczych przybyło w kwietniu 4 196 pojazdów. Taki rezultat oznacza spadek w stosunku do poprzedniego miesiąca o 4,9%, natomiast dynamiczny wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem – o ponad 38,0%, 1 156 sztuk. Łącznie od początku roku sprzedaż samochodów użytkowych wyniosła 15 175 sztuk, o 33,2% (3 780 szt.) więcej niż przed rokiem. Do tak dynamicznego wzrostu wyników przyczyniła się sprzedaż większości producentów; zaledwie 6 oferowanych na polskim rynku marek wykazało spadek sprzedaży tegorocznej w stosunku do ubiegłego roku (Opel, Intrall, Kia, GAZ, Andoria, Hyundai).
Pozycję lidera rynku zachował Fiat, który w kwietniu sprzedał 795 pojazdów, o 22,9% więcej niż przed rokiem, a łącznie – jako jedyny producent przekroczył pułap sprzedaży 3000 sztuk i osiągnął wynik 3 094 auta, co oznacza wzrost o 15,0% w stosunku do ubiegłego roku. Udział Fiata w polskim rynku samochodów dostawczych wynosi obecnie 20,4%.
Źródło: samar